מפעל טבע אסיא בפתח-תקווה ייסגר; 100 עובדים יפוטרו

יתר 40 העובדים ינוידו לאתרים אחרים בחברה ■ סגירת אתר טבע אסיא משמעותו צמצום במחקר הגנרי, שעלול להיתרגם לירידה ביכולת של החברה להקדים להביא מוצרים לשוק הגנרי וכן ביכולת לפתח מוצרים גנריים חדשניים

עובדי טבע בכניסה למפעל באשדוד (צילום: רויטרס)
עובדי טבע בכניסה למפעל באשדוד (צילום: רויטרס)

הנהלת חברת טבע   הודיעה היום (ד') לעובדי טבע אסיא, אתר בפתח-תקווה המעסיק כ-140 עובדים, על סגירת האתר ופיטורי 100 מתוך העובדים, כאשר יתר העובדים ינוידו לאתרים אחרים בחברה.

טבע אסיא הוא אתר מו"פ גנרי ללא ייצור, הנמצא בפתח-תקווה (אך נפרד ממשרדי החברה ברח בזל). העובדים בו הם ברובם בעלי תארים בתחום הכימיה והביולוגיה.

סגירת אתר טבע אסיא משמעותו צמצום במחקר הגנרי, שעלול להיתרגם לירידה ביכולת של החברה להקדים להביא מוצרים לשוק הגנרי וכן ביכולת לפתח מוצרים גנריים חדשניים. 

טבע פועלת בישראל במספר אתרים, מקריית שמונה בצפון ועד רמת חובב בדרום. בפתח-תקווה נמצא מטה החברה, כמו גם פעילויות נוספות, שאחת מהן היא אסיא. מדובר במעבדות מחקר ופיתוח, במרכז של כ-11 אלף מ"ר.

לאחרונה, על רקע החוב העצום - 34.7 מיליארד דולר - הודיעה טבע על תוכנית התייעלות נרחבת, שכוללת פיטורי 14 אלף עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-1,750 בישראל. זאת במטרה לחסוך 3 מיליארד דולר בשנה, כחלק מהצורך לעמוד בהתניות הפיננסיות ולשרת את החוב.

מאז ההודעה על הפיטורים פתחו עובדי טבע בישראל במחאה, ערכו הפגנות סוערות ברחבי הארץ ומול בתיהם של בעלי תפקידים בחברה ואף השביתו את העבודה ברוב אתרי טבע בארץ. ראש הממשל בנימין נתניהו אף נפגש עם מנכ"ל טבע, קאר שולץ, וביקש ממנו לצמצם את הפגיעה בעובדי החברה בישראל, אולם שולץ לא חזר בו מרוע הגזרה.