סיום הגרלת מחיר למשתכן: 7,324 זוכים מתוך כ-29 אלף נרשמים

שיעור הזכייה בהגרלה הגדולה השלישית של התוכנית - כ-25% ■ רוב הזוכים בהגרלה הגדולה הם אכן זכאי סדרה א' של התוכנית (4,600 משקי-בית)

פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי
פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי

ההגרלה הגדולה השלישית של מחיר למשתכן הסתיימה והודעות זכייה נשלחו ל-7,324 זכאי התוכנית שזכו בזכות לרכוש דירה מוזלת. להגרלה הגדולה השלישית נרשמו 29,320 משקי-בית סך הכל, כלומר מתוך כלל משקי-הבית שנרשמו רק כרבע (כ-25%) עלו בגורל. נציין כי מכלל הנרשמים, 21,222 הם זכאי סדרה ב' של מחיר למשתכן (שזו ההגרלה הגדולה הראשונה שיכלו להירשם אליה באופן מלא) ו-8,098 נרשמים הם זכאי סדרה א'. עוד נזכיר כי לזכאי סדרה א' עדיפות על פני זכאי סדרה ב' גם בהגרלה זו. על פי ניתוח התוצאות, רוב הזוכים בהגרלה הגדולה הם אכן זכאי סדרה א' של התוכנית (4,600 משקי-בית) והשאר (2,724 משקי-בית) הם זכאי סדרה ב'.

מנתוני ההרשמה עולה כי היישובים המבוקשים ביותר לפי סדר יורד הם: באר יעקב (עם 8,816 נרשמים), בית שמש (6,285), מודיעין (6,141), מבשרת ציון (5,490), ירושלים (5,478), וראש העין (5,208).

נציין כי כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר שבועות, בעוד רוב הישובים זכו לביקוש הגבוה משמעותית ממספר הדירות שעמדו להגרלה, ביישובים נחף וכפר מנדא היקף הנרשמים היה נמוך ממספר יחידות הדיור שיצאו להגרלה. כך, בכפר מנדא זכו בסופו של דבר רק 16 זכאים כאשר מספר הדירות שיצא להגרלה ביישוב עמד על 32 ובנחף הוכרזו 9 זוכים בלבד כאשר ההגרלה כללה 32 דירות סך הכל. נציין כי בשל הביקוש הנמוך, הגרלה אחת בנחף בוטלה בשל מיעוט נרשמים (היו שתי הגרלות ביישוב, והיקף הנרשמים הספיק רק להגרלה אחת).

ממשרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון נמסר היום כי דירות שנותרו לאחר הגרלה זו ייצאו להגרלות המשך, אשר ייפתחו להרשמה מחודשת עבור זכאי כל הסדרות ועבור משפרי דיור.

עוד נתון מעניין שעולה מהנתונים קשור למיקוד הזכאים ביישוב בו הם מעוניינים לזכות. למרות שהזכאים יכולים להירשם לשלושה יישובים שונים, 11,011 משקי-בית בחרו להירשם ליישוב אחד בלבד, 6,253 משקי-בית בחרו להירשם לשני ישובים ו-11,954 משקי-בית בחרו להירשם לשלושה ישובים. נתונים אלה מעידים כי חלק ניכר מהזכאים מנסים לזכות במקום ספציפי ולא נרשמים לעוד יישובים רק לשם הגדלת אפשרות הזכייה, אבל זכייה ביישוב שאינו מבוקש על ידי הזכאים.

"הנתונים מוכיחים: הזוגות הצעירים מסרבים ליפול בפח של האינטרסנטים ומביעים פעם אחר פעם אמון מלא בתוכנית מחיר למשתכן. אנחנו מתכוונים להמשיך עם התוכנית בכל הכוח ולהציף את הארץ לאורכה ולרוחבה בדירות בהנחות של מאות אלפי שקלים", כך אמר היום שר האוצר, משה כחלון.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל׳) יואב גלנט, הוסיף: "מי שנוסע ברחבי הארץ יכול לראות את המנופים של התחלות הבנייה ברחבי הארץ. משרד הבינוי והשיכון פועל במלוא המרץ לחתימה על הסכמי-גג בערים השונות. נמשיך לפעול למען אותם הזוגות הצעירים בהובלת פתרונות דיור ראוי בישראל".