עליות בסיום המסחר בבורסה; מניות דלק ודלק"ד בלטו

היום התחדש המסחר בוול סטריט לאחר חופשת השנה האזרחית החדשה ■ סנטימנט חיובי במניות קבוצת אלוביץ'

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום (ג') בעליות, לאחר שהשבוע החל במגמה שלילית. היום התחדש המסחר בבורסות וול סטריט, לאחר שאתמול לא התקיים עקב חגיגות השנה האזרחית החדשה. המסחר בוול סטריט מתנהל ביום המסחר הראשון של השנה בעליות.

 

תעוזה הודיעה היום כי אחת מחברות הבת שלה קיבלה אישור CE לשיווק אטם כירורוגי, המבוסס על דבק המופק מאצות, למניעת דליפות בניתוחי מערכת העיכול. לפי החברה "מדובר במוצר ייחודי שאינו קיים בשוק, יחד עם זאת קיים ביקוש גדול למוצר כזה בשל הגידול במספר ניתוחי המעי בעולם והסיכון הגדול למנותח הנובע מדליפות".

בלילה שבין ראשון לשני הודיעו רמי לוי  שיווק השקמה וקופיקס  על עסקה לפיה יוקצו לרמי לוי 20% ממניות קופיקס גרופ, שבשליטת אבי כץ, לפי שווי חברה של 105 מיליון שקל. בעקבות הדיווחים עלתה מניית רמי לוי בכ-3.5%, ומניית קופיקס זינקה בכ-17%.

אתמול פורסם כי אייל דרור יתמנה למנכ"ל החדש של שטראוס ישראל וחבר הנהלת קבוצת שטראוס  . דרור יחליף בתפקיד את ציון בלס, שמונה לעמוד בראש חברת שטראוס קפה הבינלאומית [לידיעה המלאה].

השבוע פורסם כי מחאת עובדי טבע  הצליחה - לפחות לתקופה מסוימת - וההנהלה תדחה ל-2019 את פיטוריהם של כ-140 מעובדי מפעל הטבליות בירושלים, אשר פיטוריהם תוכננו ל-2018. מדובר בדחיית פיטוריהם של כ-40% מתוך 340 העובדים שהיו מיועדים לפיטורים בסבב הנוכחי.

שופרסל  מינתה את אורי וטרמן לתפקיד מנכ"ל ניו-פארם. שופרסל השלימה את רכישת הרשת בסוף דצמבר 2017 לפי שווי של 128 מיליון שקל [לידיעה המלאה].

מניות  קבוצת יורוקום, ביניהן בזק  ואינטרנט זהב ריכזו עניין גם היום, לאחר שפורסם מוקדם יותר השבוע כי למרות שהבנקים מוסיפים לנהל משא ומתן עם נתי סיידוף בנוגע לרכישת יורוקום, ישנם גורמים שונים שבחנו ובוחנים את רכישת בזק, ביניהם נמצא גם איש העסקים מתי כוכבי.

מניות הגז רשמו עליות אתמול לאחר שחברת דלק קידוחים  הודיעה בשבוע שעבר לבורסה כי היא צפויה לסיים את החזר השקעתה בפרויקט תמר עד סוף ינואר. כתוצאה מכך, החל ממועד זה יעלה תשלום תמלוגי העל המשולמים לדלק אנרגיה  ודלק וקבוצת דלק מ-1.5% ל-6.5%.

מניית מיילן  ריכזה עניין, מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  עלו.