עליות בסיום בוול סטריט; הנאסד"ק חצה את רף 7,000 הנק'

בגזרת המאקרו: מדד מנהלי הרכש האחרון לשנת 2017 ■ אפל מרכזת עניין בעקבות פרסום אנליזה של סיטי לפיה היא עשויה לרכוש את נטפליקס

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') בעליות, ביום המסחר הראשון של שנת 2018. זאת על רקע הסגירה השלילית של הבורסות ביום ו',  המגמה השלילית המתרחשת כעת בשווקי אירופה והמהומות באיראן. 

 

בגזרת המאקרו: התפרסם מדד מנהלי הרכש האחרון לשנת 2017, שעומד על 55.1 נקודות - מעט מעל הצפי. כל קריאה מעל 50 נקודות מעידה על צמיחה כלכלית.

הנפט חווה את הפתיחה החזקה ביותר משנת 2014 כששני הסוגים המרכזיים (Brent ו-WTI נסחרים מעל ל-60 דולר לחבית). זאת בין היתר על רקע ההפגנות האלימות המתרחשות באיראן. בנוסף, הן מורגן סטנלי והן גולדמן זאקס העלו את התחזית שלהם למחירי הנפט בשנת 2017. 

עוד אודות ההשפעה של רפורמת המס: ענקית הנפט הבריטית בי.פי. דיווחה היום כי תרשום ירידה חד פעמית שלא במזומן בשווי של נכסי המס שלה בשווי של של 1.5 מיליארד דולר בדוחותיה הכספיים הבאים. כמו כן לפי החברה הורדת המס תשפר משמעותית את תוצאות פעילות החברה בארה"ב. 

זהב  - ייבוא הזהב להודו בשנת 2017 עלה ב-67% מהשנה החולפת. הודו היא צרכנית הזהב השנייה בגודלה לאחר סין ועל כן הנתון משמעותי.

בשוק האג"ח המשיכו התשואות לעלות כשהתשואות על הממשלתי ל-10 שנים מזנקות ב-6 נקודות לרמה של 2.47%.

טבע  המשיכה לרכז עניין. החל מ-1.1 טבע החלה לדווח בארה"ב מתוקף הגדרתה על פי דיני ניירות הערך האמריקאים כ"מנפיקה מקומית". על רקע זה פורסמו הערב החזקות של דירקטורים ובכירים בהנהלת החברה. בין הדיווחים: המנכ"ל קאר שולץ מחזיק ב-591 אלף אופציות במחיר מימוש של 11.4 דולר (לעומת כ-19.2 דולר מחיר המניה הנוכחי). בנוסף הוא מחזיק בכ-2 מיליון מניות חסומות שיוקצו לו על בסיס עמידה ביעדים. למנהל הכספים מייקל מקללן יש אופציות במחירי מימוש שנעים בין 17 ל-61 דולר וכן מניות חסומות. הדירקטור אמיר אלשטיין מחזיק בכ-2 מיליון מניות טבע בשווי נוכחי של כ-38 מיליון דולר, וכן במניות חסומות.
הדירקטור דן זיסקינד מחזיק בכ-299 אלף מניות בשווי כ-5.7 מיליון דולר.

אנליסט מסיטי גרופ מעריך כי אפל  עשויה לרכוש את נטפליקס. על פי האנליסט, רפורמת המס של טראמפ תחזק משמעותית את יתרת המזומנים של אפל שעומדת כיום על 252 מיליארד דולר והיא גדלה בקצב של 50 מיליארד בשנה. כמו כן, לפי האנליסט אפל מגששת את דרכה לתחום הסטרימינג במשך מספר שנים ועל כן - היא עשויה להשתמש בקרוב ב"הר המזומנים" שברשותה לרכישת חברת סטרימינג קיימת. מאחר והשווי של נטפליקס עומד על כ-85 מיליארד דולר, אם תתקיים העסקה - מימונה לא אמורה להוות בעיה עבור אפל. 

רשות הפיקוח על התעשייה הפיננסית האמריקאית קנסה בשבוע שעבר את סיטיגרופ על כך שהציגה במשך כ-5 שנים המלצות לא מדויקות לגבי נירות ערך שונים וסחרה על פיהן (לסיפור המלא).

סנאפצ'ט  חסמה את האפשרות לפרסם באפליקציה שלה תמונות ממסיבת סוף השנה שערכה החברה. על פי אתר TMZ, עלות המסיבה הייתה כ-4 מיליון דולר. לפי אתר "קווארץ" ייתכן והחברה ניסתה להימנע מלעורר שאלות על הבזבזנות שלה (לסיפור המלא)