חברות האוטו-טק הישראליות מחממות מנועים לקראת CES

ואלנס הכריזה על שבב תקשורת חדש ומהיר פי 20 לרכב חכם ■ פורסייט תציג מערכת ראיית מכונה

טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת טכנולוגיית השבבים הישראלית ולנס (Valens) תשיק לראשונה בתערוכת CES שתיפתח בשבוע הבא את השבב החדש שפיתחה, שמאפשר לראשונה העברה של סוגים שונים של מידע בקצב של 2 ג'יגה, על גבי כבל בודד באורך של עד 15 מטר.

קצב העברת הנתונים גבוה משמעותית ממה שהושג עד היום והוא יאפשר העברת תכני מולטימדיה בקצבים גבוהים מאוד בתוך סביבת הרכב החכם והמחובר, שהינה מאתגרת, צפופה "ורועשת" במיוחד.

עד היום ניתן היה להעביר נתונים בהיקף של רק עד כ-100 מגה על גבי כבל UTP דק, וגם זאת במכוניות מתקדמות. הפיתוח של ולנס משפר את קצב העברת הנתונים על גבי הכבל בשיעור של פי 20 וזהו, כרגע, הפיתרון היחיד בתעשיית הרכב שמאפשר העברה של 2G על גבי תשתית כזו. בכוונת החברה לפתח בעתיד שבבים נוספים, עם קצבי העברת נתונים שיגיעו עד 12G והלאה. הטכנולוגיה של החברה נמצאת כיום בבחינה נרחבת בתעשיית הרכב ובשנה שעברה פורסם כי קונצרן דיימלר בחר בה להטמעה ברכבי מרצדס החל משנת 2020. בדצמבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם APTIV, חטיבת הרכב החכם של דלפי שפוצלה בשנה שעברה. ואלנס השלימה באפריל 2017 סבב גיוס הון בהיקף 60 מיליון דולר, בהובלת קרן IGP והמשקיעים הקיימים ובהם דלפי, MEDIATEK הסינית, בנק ההשקעות גולמן זאקס ועוד. מאז הקמת גייסה ואלנס כ-100 מיליון דולר.

ואילו חברת פורסייט  מנס ציונה, המפתחת מערכות ראיית מכונה ממוחשבת לכלי רכב אוטונומיים וסמי-אוטונומיים, הודיע כי תציג בתערוכת CES בשבוע הבא את המערכת החדשה QUADSIGHT. המערכת עושה שימוש בארבע מצלמות ובאלגוריתמים לעיבוד תמונה כדי לזהות ברזולוציה גבוה עצמים בקרבת הרכב. שתיים מהמצלמות מבוססות על אינפרה-אדום ולדברי החברה הן מסוגלות לזהות ברמת ודאות של כמעט 100%, עם כמעט אפס התרעות שווא, עצמים ומכשולים בכל תנאי התאורה ומזג האוויר, כולל חושך מוחלט, גשם, ערפל, סינוור וכדומה. על פי עדכוני החברה, אב הטיפוס של המערכת יהיה זמין לפרויקטים של פיילוט במהלך המחצית הראשונה של השנה כאשר סיום הפיתוח ומסחור המערכת צפויים במחצית השנייה של 2019.