תראו מי שומר על השבת

דרעי שומר על השבת. מפנינו, החילונים

אריה דרעי / צילום:תמר מצפי
אריה דרעי / צילום:תמר מצפי

הסוגיה של ח"כ שרן השכל בכלל לא פשוטה. המפלגה שלה, הליכוד, החליטה להצביע בעד הצעת חוק המרכולים. השכל מתנגדת לכך. הם רוצים להעניש אותה על כך. יש פה מצב פסיכי, שממשלה כופה על מדינה שלמה חוק המשבש את חיי אזרחיה, ולאיזו מטרה? כדי לרצות את העבריין המורשע אריה דרעי. נכון שמאז הוא קיבל בחזרה את התואר שר, אבל אותי, אותנו, זה לא מחייב. אצלי שמור לו התואר עבריין, בכל תפקיד שבו יהיה. הרשעה פלילית בשוחד זה לא משהו שנמחק מן הזכרון. זה אות קין פוליטי ומוסרי.

המחוקק העבריין

אריה דרעי לא היה צריך להיות בממשלה. אלא שבממשלה זו יש כל כך הרבה פורעי חוק ומוסר, שהיותו של אדם מורשע בפלילים לא מפריעה להם לאפשר לו לחוקק חוקים. לדרעי עצמו זה ממש לא מפריע, הוא מתנגד ופועל כאילו כולם אשמים חוץ ממנו. אם אנחנו לא אשמים בפלילים, אז לפחות באי קיום מצוות. אז דרעי, ששכח לקיים את מצוות "לא תגנוב", רוצה לכפות עלינו להיות "יהודים", כפי שהוא מבין יהדות. כי אצלו ואצל רבים אחרים, יהדות זה ללכת לבית הכנסת, להתפלל, ללבוש את המדים השחורים, לשמור שבת ולכסות את הראש. אלה תנאי הקבלה. יושר וקיום מצוות התורה לא כלול. אתה יכול להיות גנב ואנס, ולהמשיך להתפלל, ואפילו להמשיך להיות רב.

חליל הקסמים

מה עושה דרעי? או, בעצם, מה הוא אומר שהוא עושה? שומר על השבת. מפנינו, החילונים. על החוק, גם היהודי וגם הישראלי - על אלה הוא דרך ברגל גסה ובעוצמה. ועדיין יש נגדו חקירה נוספת הממתינה להחלטה. והמדינה שלנו, מדינת היהודים (להבדיל ממדינת הדתיים), רוקדת לחלילו של האיש הזה היודע לעשות נפלאות, גם לקבל שוחד וגם להיות שר בכיר בממשלה.

השבת שהתביישה

אני חושב שהשבת צריכה להתבייש שאלה שומריה. לו אני השבת, הייתי מבקש, דורש, כי מי שמתיימר לשמור עליי יבוא בידיים נקיות. התייצבותו של דרעי למען השבת, כביכול, מזהמת את החוק, ובעיקר את השבת. אני למשל שואל את עצמי כך: אם מישהו היה בא לתת שוחד לדרעי בשבת - הוא היה מסרב? כל אחד מוזמן לתת תשובה לשאלה זו.

שמירה על קדושת ש"ס

אני לא מנסה להיתמם, אני כמובן מבין שהמטרה של דרעי היא לא שמירה על השבת, אלא על ש"ס ובוחריה. כל ילד יודע את זה. למרות זאת, בממשלת הליכוד נותנים לעבריין המורשע להשתולל. עושים למענו, מצביעים בשבילו, ולא סתם אזובי הקיר - אלא ביבי וחבריו הבכירים והזוטרים בליכוד. כולם חוץ משרן השכל וצחי הנגבי, בינתיים.