זהבה גלאון עתרה לבג"ץ נגד חוק המרכולים: "אינו חוקתי"

לטענת יו"ר מרצ, "החוק פוגע באופן בלתי מידתי בזכויות היסוד של אזרחי ישראל לחירות, חופש דת וחופש מדת" ■ מבקשת להוציא צו ביניים שיתלה את תוקפו של התיקון לחוק עד שבג"ץ יכריע בעתירה

זהבה גלאון / צילום: אלון רון
זהבה גלאון / צילום: אלון רון

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, עתרה לבג"ץ, באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, נגד "חוק המרכולים", בבקשה להוציא צו על-תנאי שיורה על ביטול החוק, מכיוון שהוא משנה את הכללים הנוגעים לפתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה.

כמו כן מבקשת גלאון מבית המשפט להוציא צו ביניים שיתלה את תוקפו של התיקון לחוק, עד שבית המשפט ידון בדחיפות בעתירה ויכריע בעניינה.

גלאון: "מדובר בחקיקה נפסדת ובשיקולים זרים של מקח וממכר פוליטי, והכול לצורך היציבות הפוליטית של ממשלת נתניהו. חוק המרכולים פוגע פגיעה קשה בזכויות יסוד של הציבור, כשמאפשרים לשר הפנים שיקול-דעת בלעדי לגבי סגירת עסקים בשבת".

בעתירה טוענת עו"ד הולץ-לכנר בשם גלאון כי "החוק אינו חוקתי, שכן הוא פוגע באופן בלתי מידתי בזכויות היסוד של אזרחי ישראל לחירות, חופש דת וחופש מדת, המאפשר לשר בעל אורחות חיים דתיים לכפות אותן על הכלל".

עו"ד הולץ-לכנר לכנר מבקשת בשם גלאון לפסול את החוק, משום ש"הוא עומד בסתירה לחוקי היסוד שחוקקה הכנסת: הוראת חוק זו אינה חוקתית. היא פוגעת פגיעה קשה ובלתי מידתית בזכויות היסוד של האדם והאזרח בישראל לחירות, לחופש המצפון ולחופש מדת, המהווים זכויות יסוד מכוח הוראת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".