כהן וכחלון יבקשו מהממשלה להקים צוות "נטו עסקים קטנים"

שרי האוצר והכלכלה יביאו את הצעתם להקמת הוועדה שתגבש את תוכנית "נטו עסקים קטנים ובינוניים" לאישור הממשלה בתחילת השבוע הבא

משה כחלון (צילום: רויטרס)
משה כחלון (צילום: רויטרס)

שבוע לאחר ששר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ושר האוצר, משה כחלון, הציגו את מתווה התוכנית "נטו תעשייה", הודיע היום (ד') משרד הכלכלה על כוונת שני השרים לקדם תוכנית ייעודית לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים שפרטיה יגובשו בוועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, ומנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי.

השרים יביאו את הצעתם להקמת הוועדה שתגבש את תוכנית "נטו עסקים קטנים ובינוניים" לאישור הממשלה בתחילת השבוע הבא. להערכת משרד הכלכלה, בתוך חצי שנה הוועדה תגיש את המלצותיה לשרים וזאת, לאחר שתבחן אילו כלים ישפרו ויחזקו את כושר התחרות של מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, ולהעלאת הפריון בענפים השונים.

בוועדה יהיו חברים גם מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רן קויתי, נציגי הממונה על התקציבים והחשב הכללי באוצר, המפקחת על הבנקים, משרד הפנים, המוסד לביטוח לאומי ועוד.

לדברי שר הכלכלה, כהן "מגזר עסקי חזק, יצרני ומשגשג שפועל בהגינות מסחרית - הוא אינטרס חברתי וצרכני שיאפשר סחר הוגן עבור הצרכנים , עבור העובדים ועבור בעלי העסקים הקטנים".

בארגונים היציגים של העסקים הקטנים מתרעמים על חסמים רבים ועל עודף רגולציה שמקשים על התפתחותם של בתי עסק ומובילים לסגירתם של אלפים מדי שנה. לדברי שר האוצר, כחלון "קיים קשר ישיר בין הקלה והפחתת הרגולציה על עסקים קטנים ובינוניים לבין צמיחה ולחוסנה של כלכלה".

הוועדה בראשות המנכ"לים באב"ד ורינסקי צפויה לדון על הקטנת הנטל הרגולטורי והתאמתו למגזר זה; הגדלת היקף הרכש הממשלתי מעסקים קטנים ובינוניים תוך שיפור מעמדתם במכרזים שמפרסמות רשויות המדינה; בחינת התנאים הסוציאליים שלהם זכאים העצמאים; בחינת היקף האשראי שהמערכת הבנקאית מעמידה למגזר זה ועוד.

אתמול (ג') פנה רועי כהן, נשיא לשכת העסקים והעצמאים, להב בדרישה לשרי הממשלה ולראש הממשלה, בנימין נתניהו בבקשה לכונן תוכנית ייעודית למגזר העסקים הקטנים והבינוניים. לטענת כהן, התוכנית "נטו תעשייה" שהוצגה בשבוע שעבר לא עונה לצרכים של בעלי העסקים הקטנים, ולפיכך יש צורך להחיל תוכנית ייעודית שתאפשר את צמיחת מגזר זה.לפי כהן, ב 2017 נסגרו כ 50 אלף בתי עסק קטנים ובינוניים.

מחר, (ה') תקיים לשכת העסקים והעצמאיים להב כנס חירום בתל אביב וזאת בטענה שחוק ההסדרים המוצע אינו מביא בחשבון את הצרכים של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים.