סוללת אייפון 6 התחממה - והביאה לפינוי חנות אפל בשווייץ

הסוללה שהתחממה החלה לפלוט עשן והביאה לפינוי 50 איש ששהו בחנות באותה השעה

לקוחות בחנות אפל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
לקוחות בחנות אפל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חנות אפל בשווייץ עברה פינוי אתמול (ג') בשל סוללה של אייפון 6 פלוס, שהתחממה יתר על המידה והחלה לפלוט עשן - כך דווח ברויטרס. הסוללה פצעה טכנאי בחנות שהסיר אותה מהמכשיר כשהחלה להתחמם, מה שגרם לכוויה קלה בידו. המשטרה השווייצרית מסרה ש-50 אנשים פונו מהחנות בשל העשן. 7 אנשים קיבלו טיפול רפואי, ככל הנראה בשל שאיפת עשן, אך איש לא הזדקק לאשפוז.

צוותי משטרה, כיבוי אש ואמבולנסים הגיעו בעקבות התקרית לחנות, שממוקמת ברחוב הראשי במרכז העיר ציריך - אחד מאזורי הקניות היקרים בעולם. בהצהרת המשטרה לרויטרס נכתב כי "הצטברות קלה של עשן הביאה לפינוי זמני של הלקוחות והעובדים". בנוסף, המשטרה שיבחה את צוות החנות שהזעיק אותה: "הצוות פעל בצורה נכונה כשפיזר חול קוורץ על הסוללה, מה שהגביל את העשן וגרם לו להישאב החוצה לאחר שהפעילו את האוורור". הסוללה והמכשיר הועברו לבדיקת המכון המשפטי השווייצרי כדי לקבוע את מקור הבעיה. אפל לא הגיבה לדברים.

ב-2016 סמסונג נאלצה להסיר את מכשירי נוט 7 מהשוק פעמיים בשל מקרים של סוללות שהתחממו והתפוצצו. מקרי התחממות ופיצוץ קרו גם עם סוללות של מכשירי סלולר אחרים, לפטופים ומכשירי הוברבורד.

אפל מציעה כרגע החלפת סוללות במכשירי אייפון ישנים (כולל אייפון 6 פלוס) תמורת 29 דולר, אך לא בשל הסיכון שיתחממו, אלא לאחר שנחשף שאפל מאטה את הביצועים שלהן לאחר עדכון. החברה אף פרסמה מכתב התנצלות ללקוחותיה ביום חמישי בו אמרה כי "אנחנו יודעים שחלקכם מרגישים שאפל אכזבה אתכם". בנוסף להוזלת סוללות חדשות, הצהירה ענקית הטכנולוגיה כי היא מתכננת עדכון תוכנה שיראה למשתמשים עד כמה הסוללה שלהם נפגעת.