נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניות כיל וחברה לישראל זינקו

בסוף השבוע נרשמו עליות בוול סטריט ■ עופר אליהו הודיע כי יפרוש מכהונת יו"ר מגדל עד יוני 2018

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') במגמה חיובית, על רקע העליות בסוף השבוע בוול סטריט והקואליציה החדשה המתגבשת בגרמניה - נתון שמקרין יציבות על המערכת הפוליטית האירופית.

 

בסוף השבוע נרשמו עליות שערים בוול סטריט על רקע נתוני מאקרו חיוביים ועונת הדוחות שנפתחה במגמה חיובית. בסוף השבוע היו אלה מניות הבנקים הגדולים שריכזו עניין על רקע הדוחות, אך לא רק. יצרניות הרכב האסייתיות הגדולות הודיעו על הקמת מפעלים בארה"ב, מה שמעורר אופטימיות ביחס לתוכניות הכלכליות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

מניית טבע  מרכזת עניין, לאחר שמודי'ס הוריד את דירוג האשראי של החברה ואלרגן שמימשה מניות נוספות של החברה במחיר ממוצע של קצת יותר מ-20 דולר. בסך-הכול החדשות הללו בטבע מגולמות כבר תקופה במסחר במניה, ויעידו על כך המשקיעים ששלחו את המניה לעליות שהביאו אותה לסגירה במחיר של קצת יותר מ-22 דולר. 

פרטנר  וסלקום  ריכזו עניין, לאחר שבשבוע שעבר דיווחה פרטנר כי היא צופה שמנויי שירות הטלוויזיה שלה יגיעו ל-50 אלף, נתון שיקרין באופן חיובי על ביצועי החברה בתקופה הקרובה. סלקום, שאף היא השיקה פלטפורמת שידורים רב-ערוצית, צפויה ליהנות אף היא מהתחרות בענף, תחרות שתפצה את חברות הסלולר על הירידה בהכנסות ממנויי הסלולר.

מניות קבוצת חברה לישראל  הובילו את המגמה החיובית בשוק. זאת בעיקר לאור העובדה שהעננה סביב חובות קנון לחברה לישראל הוסרה לאחר השלמת מכירת קורוס למשקיע סיני ופירעון ההלוואה שהעמידה החברה לישראל לקנון לטובת ההשקעה בקורוס.

מניות יורוקום של אלוביץ' - בזק , בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב  - רשמו עליות, זאת על רקע התקדמות המגעים לרכישה עם קבוצת האחים נתי ועופר סיידוף.

מיי סייז  הייתה המניה המובילה היום, לאחר ההשתפות בכנס CES.

עופר אליהו, יו"ר מגדל ביטוח  ובנו של בעל השליטה בקבוצה שלמה אליהו,  קוצב את יתרת כהונתו בצמרת מגדל עד תחילת יוני 2018. (לסיפור המלא)