סאמיט גרמניה מגייסת מיליארד שקל באג"ח

סאמיט, הפועלת בשוק הנדל"ן של גרמניה, עדכנה על כוונות הגיוס של החברה הבת הנסחרת בבורסת AIM בלונדון

עוד בגזרת גיוסי החוב, חברת סאמיט הפועלת בשוק הנדל"ן של גרמניה, עדכנה על כוונתה של החברה הבת סאמיט גרמניה , הנסחרת בבורסת AIM בלונדון, לגייס סכום של כ-250 מיליון אירו (כ-1 מיליארד שקל) באמצעות הנפקת אג"ח בלתי מובטחות העומדות לפירעון בתום שבע שנים.

לפי החברה, שנמצאת בשליטת זוהר לוי, מטרת הגיוס היא "לשם מימון מחדש של אשראי קיים של חברות בנות שלה, לרכישת נכסים ולצרכים שוטפים. יתר תנאי איגרות החוב אינם ידועים עדיין". בכוונתה של סאמיט גרמניה לרשום את האג"ח שיונפקו בבורסה בלוקסמבורג (Euro MTF).

לקראת הגיוס העניקה חברת S&P מעלות דירוג AA מינוס לחברה, בתחזית יציבה. במעלות ציינו, בין השאר, כי "החברה חשופה רק לשוק הנדל"ן הגרמני, שהוא שוק מאוד מבוזר בכל הסגמנטים. ואולם להבנתנו, תיק הנכסים של סאמיט גרמניה מפוזר היטב ברחבי המדינה, באזורים קרובים למטרופולינים ובערים בינוניות, עם תשתיות טובות, ליד כבישים מהירים או שדות תעופה בינלאומיים, כמו ברלין, קלן ושטוטגרט".

עוד הוסיפו במעלות כי לחברה, הנסחרת בשווי של 580 מיליון דולר, בסיס שוכרים גדול של כ-680 שוכרים, רובם חברות מקומיות, ועם אלה נמנות גם פולקסווגן ודויטשה טלקום, האחראיות כל אחת ל-6.5%-7% מההכנסות השנתיות משכירות.

במעלות מציינים כי פרופיל הסיכון הפיננסי של סאמיט גרמניה "נתמך ברמת מינוף בינונית", וצופים כי החברה "תשמור על יחסי מינוף יציבים", וכן כי היא "תממן את תוכניות הצמיחה שלה באמצעות תמהיל מאוזן של חוב והון עצמי".