העדכון הבא ל-iOS יאפשר לבטל את האטת האייפון

לאחר שאפל הודתה כי העדכונים שהיא משחררת מביאים להאטת הביצועים במכשירים ישנים, אתמול הבטיח טים קוק כי החל מהעדכון הקרוב המשתמשים יוכלו לכבות את התכונה המאטה ולשמור על ביצועים מהירים של ה-CPU וה-GPU

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אפל מבטיחה שהעדכון הבא ל-iOS יאפשר למשתמשים לבטל את האטת האייפונים. לאחר שהחברה הודתה בחודש הקודם כי העדכונים שהיא משחררת מביאים להאטת הביצועים במכשירים ישנים, אתמול (ד') הבטיח טים קוק, מנכ"ל החברה, בראיון ל-ABC, כי החל מהעדכון הקרוב המשתמשים יוכלו לכבות את התכונה המאטה ולשמור על ביצועים מהירים של ה-CPU וה-GPU. למרות זאת, קוק הגן על התכונה השנויה במחלוקת והסביר כי אם המשתמשים יכבו אותה, הם יסתכנו בכיבוי לא מתוכנן של המכשיר אם הסוללה הישנה לא תעמוד בעומס - הסיבה בגללה אפל האטו את המכשירים מלכתחילה.

עדכון iOS 11 צפוי לצאת בחודש הבא בגרסת הבטא למפתחים, וכנראה יהיה זמין לקהל הרחב במרץ. הצעד של אפל מגיעה בעקבות הזעם שעוררה הודאתם בהאטת המכשירים, שהתבטא בין היתר בסדרת תביעות שהוגשה נגד החברה ובמשתמשים רבים שביקשו להשתמש באייפון במהירות מלאה למרות שהדבר מעלה את הסבירות לכיבוי פתאומי. אפל עדיין לא ממליצה למשתמשים לבחור באפשרות הזו מכיוון שהיא עלולה למנוע מהם להשתמש במכשיר בזמן חירום.

קוק הצהיר בראיון גם על תכונה חדשה שתציג את מצב תקינות הסוללה - צעד חסר תקדים לדבריו, עליו החברה כבר הצהירה במכתב ההתנצלות שפרסמה בעקבות סערת האטת המכשירים: "בעזרת הנראות של מצב תקינות הסוללה המשתמשים יוכלו לראות בעצמם אם מצבה משפיע על הביצועים שלה", נכתב בו.

האטת הביצועים מופעלת במכשירי אייפון 6, אייפון 6 פלוס, אייפון 6s, אייפון 6s פלוס, אייפון 7, אייפון 7 פלוס ואייפון SE. מכשירים אלו יכולים לחוות האטה של עד 50%. הפתרון הקודם שאפל הציעה לבעיה היה הורדת מחיר הסוללות ל-29 דולר כך שמשתמשים יוכלו להחליף אותן ולהימנע מהאטות.