באגים בעדכונים שאינטל שחררה גורמים לאתחול מחדש

החברה הצהירה אתמול כי טלאי התוכנה ששחררה לטיפול בפרצות האבטחה ספקטר ומלטדאון עלולים לגרום לכך שמחשבים במרכזי נתונים עם שבבים חדשים של אינטל יעברו אתחול מחדש בתדירות גבוהה מהרגיל

אינטל / צילום: שאטרסטוק
אינטל / צילום: שאטרסטוק

טלאי התוכנה שאינטל שחררה לטיפול בפרצות האבטחה ספקטר ומלטדאון עלולים לגרום לכך שמחשבים במרכזי נתונים עם שבבים חדשים של החברה יעברו אתחול מחדש בתדירות גבוהה מהרגיל - כך הצהירה החברה אתמול (ד') באתר שלה.

בהצהרה שכתב סגן נשיא אינטל, נווין שאנוי, נכתב כי אתחול מחדש בשיעורים גבוהים עלול לקרות במעבדי Ivy Bridge ,Sandy Bridge Skylake ו-Kaby Lake, כשהאחרונים הם החדשים ביותר של החברה. שאנוי כתב כי החברה מתקדמת בניסיון למצוא את הגורם לבאג.

ביום רביעי אינטל בחנה את הפגיעה במהירות הביצועים שהטלאים גורמים במרכזי נתונים. עבודות המערבות שרתים שמאחסנים כמויות גדולות של נתונים ומנסות לאחזר אותם במהירות עלולות לסבול מהאטות חמורות בקצב העבודה של עד 18-25% לפי אינטל. משימות פשוטות כמו הרצת שרתי אתרים לעומת זאת סבלו מהאטה של 2% בלבד ומבחן שדימה תשלומים און-ליין במסחר מניות הראה 4% האטה.

בשבוע שעבר, אינטל הצהירה שקיבלה דיווחים על כך שטלאי האבטחה גרמו לבעיות במערכות עם שבבי Broadwell ו-Haswell הישנים יותר שלה.

עוד נכתב בהצהרה כי החברה שחררה עדכוני קושחה עבור 90% מהשבבים שהוציאה ב-5 השנים האחרונות אבל שלחברה יש "עוד עבודה" בתחום, ושהיא תוציא גרסאות לתיקונים לטלאים שנמצאו בהם באגים עד שבוע הבא.

ב-3 בינואר אינטל אישרה שספקטר ומלטדאון השפיעו על השבבים שלה, ובכך אפשרו להאקרים את הפוטנציאל לגנוב אינפורמציה מאובטחת. ספקטר השפיע על כמעט כל מכשיר ממוחשב מודרני שמכיל שבב של אינטל, AMD או ARM.