קשיים חדשים לאלביט הדמיה במכירת הקרקע בבנגלור שבהודו

המשקיע המקומי, שהיה אמור לרכוש את הקרקע בעיר בנגלור בכ-43 מיליון אירו, החליט לעצור באופן חד-צדדי את התשלומים לחברה

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

חברת אלביט הדמיה והחברה הבת פלאזה סנטרס שוב נתקלות בקשיים במכירת הקרקעות שבבעלותן המשותפת בהודו. בסוף השבוע האחרון דיווחו שתי החברות כי משקיע מקומי שהסכים אשתקד לרכוש מהן קרקע בעיר בנגלור בתמורה לכ-43.4 מיליון אירו, החליט כעת באופן חד צדדי לעצור את התשלומים עבורה.

לאלביט הדמיה ולפלאזה סנטרס בעלות משותפת (בחלקים שווים) על חברה בת בשם EPI, שמחזיקה בשתי קרקעות גדולות למגורים, אחת בעיר צ'נאי והשנייה בעיר בנגלור בשטח של כ-54 אקר (כ-216 דונם). ביוני האחרון חתמה EPI על הסכם למכירת הקרקע בבנגלור למשקיע מקומי, במסגרתו התחייב הרוכש לשלם לה כשליש מהתמורה בתשלומים שוטפים ואת יתרת הסכום במועד השלמת העסקה שנקבע ל-1 בספטמבר 2018.

עד כה הספיק הרוכש לשלם סכום של כ-5.3 מיליון אירו מתוך סך התמורה, וכסף זה אמור להישאר בקופת EPI בכל מקרה. אלא שבימים האחרונים הודיע כאמור הרוכש על רצונו לערוך שינויים בהסכם הרכישה וזאת בשל שינוי רגולטורי אפשרי, שהוצע ביוזמת הרשויות בהודו ושעלול להשפיע על פיתוח הקרקע.

לדברי EPI, הודיע לה הרוכש כי כל התשלומים הנותרים על פי ההסכם יופסקו עד שיושג פתרון המקובל על שני הצדדים. עם זאת באלביט הדמיה ובפלאזה סנטרס הדגישו כי הן דוחות את תביעות הרוכש ובוחנות את כל הפעולות המשפטיות העומדות בפניהן.

מאמץ לחיסול הפעילות בהודו

מאז הסדרי החוב שלהן והעברת השליטה בהן מידי איש העסקים מוטי זיסר המנוח לידי הציבור, מנסות אלביט הדמיה ופלאזה סנטרס בשנים האחרונות לחסל את פעילותן המשותפת בהודו, אולם לפי שעה ללא הצלחה. בעיר צ'נאי למשל, מחזיקה EPI בבעלות מלאה על קרקע אחרת, בשטח של כ-300 דונם, הרשומה בספרים לפי שווי של כ-84 מיליון שקל. לפני יותר משנה נחתם הסכם קומבינציה עם יזם מקומי, שלפיו תקצה EPI את הקרקע והיזם יישא בעלויות הכרוכות בפיתוח הפרויקט. על-פי התוכנית, 67% משטח הפרויקט מיועד למכירת קרקעות מפותחות לבנייה, בעוד שהיתרה מיועדת לבניית וילות ומכירתן.

מכירת הקרקעות בהודו נדרשת כדי לסייע לאלביט הדמיה ולפלאזה סנטרס לפרוע את חובותיהן למחזיקי האג"ח. בעיקר אמור הדבר לגבי פלאזה סנטרס, שהסדר החוב הראשון שלה לא כלל תספורת למחזיקי האג"ח (בשונה ממחזיקי אג"ח אלביט הדמיה שספגו תספורת של 1.8 מיליארד שקל).

בחודשים האחרונים עמדה פלאזה סנטרס תחת מתקפה מצד מחזיקי אג"ח א' שלה, שדרשו לשנות את תנאי הסדר החוב ואף החליטו על העמדת החוב כלפיהם לפירעון מיידי. עם זאת, בסופו של דבר הסכימו מחזיקי אג"ח ב' לשנות את תנאי ההסדר, ועקב כך, הוסרה העננה מהחברה, שתמשיך לפעול בניסיון לפרוע את יתרת חובותיה שעומדים על כ-125 מיליון אירו, טרם תשלום של כ-30 מיליון אירו שיתבצע בסוף החודש בעקבות פתרון הסכסוך בין המחזיקים.