עוד יום של שיאים בוול סטריט; טבע עלתה ב-1.5%

השבתת הממשל בארה"ב נמצאת על סף סיום, שלושה ימים לאחר תחילתה ■ מחוקקים דמוקרטים ורפובליקאים בסנאט הסכימו הערב להצביע בעד חוק תקציב

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

השבתת הממשל בארה"ב נמצאת על סף סיום, שלושה ימים לאחר תחילתה. מחוקקים דמוקרטים ורפובליקאים בסנאט הסכימו הערב (ב') להצביע בעד חוק תקציב, שייממן את פעילות הממשל עד 8 בפברואר, מתוך הבנה שעד תאריך זה תקיים מליאת הסנאט הצבעה על סוגיית ה"חולמים". זה הכינוי שהוענק לכ-800 אלף מהגרים צעירים, שהובאו לארה"ב באופן בלתי חוקי כילדים ע"י הוריהם, רובם ככולם ממקסיקו, ושעתה נשקפת סכנה להמשך שהייתם בארה"ב.

בתחילת היום נרשמו ירידות אולם לאחר מכן עבר המסחר לעליות, עם רוח גבית חזקה מהסיום הצפוי של השבתת הממשל. המדדים המובילים דאו ג'ונס, הנאסד"ק ומדד S&P 500 ננעלו בסיום בשיאים חדשים.

 

בעקבות ההצבעה הצפויה בסנאט הערב, יצטרך בית הנבחרים לאשר את הצעת החוק - הצבעה שעשויה להיערך עוד הלילה, לפי שעון ישראל - ולאחר מכן היא תוגש לחתימת הנשיא. הציפייה היא שטראמפ יחתום על הצעת החוק, אך עד שהחתימה הנשיאותית לא תקשט בפועל את המסמך, לא תתפוגג אווירת אי-הוודאות בוושינגטון.

ג'נרל אלקטריק  במוקד לאחר שריכזה עניין במהלך שבוע שעבר בנוגע לפיצול החברה. המניה איבדה כ-40% מערכה בשנה החולפת. ג'ון פלנרי, שנכנס לתפקיד המנכ"ל בחודשי הקיץ, מסר שהחברה שוקלת כעת להפוך את חטיבות העסקים העיקריות שלה לחברות בורסאיות נפרדות. (לסיפור המלא)

אמזון.קום  פתחה היום את אמזון גו, הסופר הראשון ללא דלפקי קופה. החנות ממוקמת בסיאטל ומשתמשת ברשת מצלמות כדי לעקוב אחר הקונים (אך אינה מזהה תווי פנים) לאחר שסרקו את הניידים בכניסה ונקלטו במערכת. (לסיפור המלא)

עונת הדוחות תימשך השבוע והיום לאחר סיום המסחר צפויה נטפליקס  לפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון. 

אם יחזור הממשל לתפקד, האירוע המשמעותי של השבוע מתוכנן להיות ההערכה הראשונית של הרבעון הרביעי של התמ"ג. קצב שנתי של 3%, ללא שינוי קיצוני מהרבעונים הקודמים.