אכזבה לטבע: התרופה החדשה לאסטמה לא עמדה ביעדים

ניסוי שלב 3 בתרופה המיועדת לטיפול באסטמה לא הראה הפחתה משמעותית של הישנות החרפה קלינית של המחלה ■ המוצר, Reslizumab, הגיע לטבע כחלק מרכישת ספלון ב-2011

משרדי חברת טבע / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
משרדי חברת טבע / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ניסוי תומך קביעה בשלב 3 (השלב המתקדם ביותר) של חברת טבע  , אשר בחן את התרופה Reslizumab במתן תת-עורי למטופלים הסובלים מאסטמה התלויה ב-OCS אוראלי, לא עמד ביעד הראשי של הפחתת מינון יומי של OCS. התרופה היא נוגדן חד-שבטי נגד IL-5.

שוק הטיפול באסטמה אמנם גדול, אך התרופה של טבע הייתה מיועדת לנישה בתוך השוק הכללי. אותו מוצר הניתן בהזרקה כבר אושר לשיווק ונמכר. המוצר הגיע לטבע כחלק מרכישת ספלון ב-2011.
המוצר כבר מאושר לשיווק בצורת מתן בעירוי לחולים בני 18 ומעלה עם אסתמה חריפה המאופיינת ברמות גבוהות של אאוזנופילים. הוא ניתן כטיפול נוסף על פני הטיפולים הקיימים, לחולים אשר חווים התקפים חמורים למרותה טיפול הקיים. המוצר אושר לשיווק ב-2016.

ד"ר טושאר שאה, סמנכ"ל בכיר לפיתוח קליני ועניינים רפואיים בטבע, מסר בתגובה לתוצאות הניסוי כי "אנו מאוכזבים מכך שהניסויים של Reslizumab במתן תת-עורי במינון קבוע של 110 מ"ג לא עמדו ביעדים הראשוניים שלהם. עם זאת, תוצאות אלו ממחישות את התפקיד של אאוזנופילים בביולוגיית המחלה של אסטמה חריפה ואת החשיבות של הצבת יעד סף של אאוזנופילים בדם לצורך בחינת מטופלים.

"אנו ממשיכים לראות את ההשפעה החיובית של הפורמולציה במתן ורידי כמינון מבוסס משקל 3mg/kg אפקטיבי קליני עבור מטופלים הסובלים מאסטמה, ומרמות גבוהות בדם של אאזנופילים אשר לא נשלטים דיו על ידי הטיפול השגרתי".

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א לפי שווי של 21 מיליארד דולר, ובטרום מסחר בוול סטריט המניה נסחרת בירידות על רקע הדיווח.