המסחר באירופה מסתיים בעליות, וכך גם מחירי הנפט

נאומו של דונלד טראמפ בדאבוס הביא אופטימיות לשווקים ■ ביפן דווח היום כי מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי בדצמבר ורשם עלייה של 0.9% בשנה שעברה, בהתאם לציפיות הכלכלנים

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

עליות נרשמו בבורסות אירופה היום (ו') לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אמש ועל רקע פרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות. במחירי הנפט נרשמות ירידות קלות.

מדד ה-DAX סיים עלייה של 0.31% וה-FTSE ב-0.65%. ה-CAC טיפס ל-0.88%.

 

מניית LVMH עולה בכ-3% לאחר שיצרנית מותגי היוקרה פרסמה תוצאות טובות לרבעון האחרון. 

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-100 נק', אולם חזר מהשיא אליו הגיע מוקדם יותר לאחר דבריו של טראמפ על הדולר: "הדולר יעלה ויעלה תחת הנהגתי". לאחר דבריו של טראמפ התחזק הדולר וחזר לעליות. המדדים נמשכו מעלה לאחר דוחות טובים מהצפוי של קטרפילר ו-3M.

היום נסחר הדולר בירידה של 0.5% מול האירו, סביב רמה של 1.245 דולרים לאירו. 

טראמפ, שנשא דברים מפויסים באופן יחסי בועדית הכלכלה העולמית של דאבוס היום,  נחפז לתקן אמש התבטאות של שר-האוצר בממשלו, סטיוון מנוצ'ין, שאיימה על איתנות הדולר. טראמפ הכריז שהוא תומך בדולר חזק.

מנוצ'ין עשה אתמול שתי כותרות גדולות בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס: הוא אמר, כי הדולר לא עומד בראש מעייניו בטווח הקצר, וכי צריך פיקוח חזק יותר על המטבעות הדיגיטליים. בפאנל שערך הערוץ הכלכלי האמריקאי CNBC, ציין מנוצ'ין, שחולשת הדולר "אינה בעיה שלי". לדבריו, "ברור שדולר חלש הוא טוב בשבילנו מפני שהוא (תומך) בסחר ובהזדמנויות".

הוא הודה, כי חולשת הדולר בטווח הקצר עלולה להיות בעייתית מבחינת גורמים מסוימים, אך אמר שדולר חלש "יביא תועלת" בכך שיתרום להקטנת הגרעון במאזן הסחר של ארה"ב.

טראמפ לא אהב זאת. לאחר שקיבל דיווח על דברי מנוצ'ין, אמר נשיא ארה"ב, בראיון ל-CNBC, כי דברי שר האוצר שלו על הדולר החלש הוצאו מהקשרם. "הדולר צריך להיות מבוסס על עוצמת המדינה", אמר טראמפ. "... בסוופו של דבר, אני רוצה לראות דולר חזק".

באסיה הסתיים היום המסחר במגמה מעורבת.

 

ביפן דווח היום כי מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי בדצמבר ורשם עלייה של 0.9% בשנה שעברה, בהתאם לציפיות הכלכלנים. 

בטוקיו רשמה מניית סוזוקי מוטור ירידה חדה על רקע אכזבה מתוצאות הרבעון האחרון שפרסמה החברה. 

בסיאול רשמה מניית יונדאי מוטור ירידה של 4% לאחר שפרסמה אתמול את תוצאותיה לשנת 2017.

המסחר באירופה ננעל במגמה שלילית אתמול, לאחר שנגיד הבנק המרכזי מריו דרגי הודיע כי לא יחול שינוי בשיעור הריבית, והיא תוותר בשיעור של 0%. כמו כן, הבנק אישר כי הוא יבצע רכישות חודשיות בהיקף של 30 מליארד אירו עד לסוף ספטמבר השנה, או לאחר מכן ככל ויהיה צורך, כדי לעמוד ביעד האינפלציה השנתית שהציב, כ-2%.