כלל ביטוח תלווה לחברת אנלייט 160 מיליון שקל

זאת בהמשך לזכייתה של אנלייט במכרזי רשות החשמל בהיקף של כ-180 מיליון שקל ■ תקופת ההלוואה: זמן ההקמה בתוספת 22 שנים

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

כלל ביטוח תעניק מימון בהיקף 160 מיליון שקל להקמת הפרויקטים הסולאריים בישראל של אנלייט , "בהמשך לזכייתה במכרזי רשות החשמל להקמת מתקני ייצור פוטו-וולטאים המחוברים לרשת החלוקה, בהספק מצטבר של כ-53 מגוואט במונחי DC". עלות הקמת הפרויקטים של אנלייט מוערכת ב-180 מיליון שקל.

אנלייט, שכבר שווה בבורסה כ-970 מיליון שקל, מוחזקת בידי יורוקום תקשורת שהינה חלק מהאימפריה המתמוססת של שאול אלוביץ' ושורת גופי ניהול השקעות בולטים: פסגות, הפניקס, הראל וספרה. עתה היא מפרטת כי העסקה עם כלל ביטוח נוגעת ל"עד 6 פרויקטים בהיקף מצטבר של כ-49 מגוואט במונחי הספק מותקן DC", שהקמתם "כפופה לקבלת אישורי חיבור לרשת מחברת החשמל, ועמידה באבן הדרך לחיבור המתקנים בהתאם ללוחות הזמנים הנקובים בתנאי המכרזים". עוד מפרטים בחברה כי "בדצמבר האחרון זכתה אנלייט במכרז השני שפרסמה רשות החשמל להקמת מתקני ייצור פוטו-וולטאים המחוברים לרשת החלוקה בהספק מצטבר של כ-19 מגוואט".

באנלייט מפרטים כי תקופת ההלוואה של כלל ביטוח הינה "תקופת ההקמה בתוספת 22 שנים" והיא בריבית צמודה למדד המחירים לצרכן, בסיס פלוס מרווח של 2%-2.5%. ההלוואה כוללת שורת ביטחונות לכלל ביטוח: "ערבות חברת אם לסיכוני רגולציה עד לתחילת תקופת ההפעלה; ערבות צולבת בין הפרויקטים תחת אותה קבוצת לווים; העמדת ערבות חברת אם בגובה של כ-5% עד שנתיים מתחילת תקופת ההפעלה; קרן לשירות חוב; שעבוד הפרויקטים והתקבולים בגינם; בטוחות נוספות כמקובל בתחום".

לאנלייט עוד שיתופי פעולה עם המערכת המוסדית המקומית. היא מובילה מיזם השקעות בתחום הסולארי בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת מעבר לים, בשם "מובילים", שמוחזק בשותפות על-ידיה (50%) ועל-ידי שורת גופים מוסדיים: הראל (10%), מגדל (20%) והפניקס (20%).

בשבוע שעבר דיווחה אנלייט כי היא מנהלת מו"מ לרכישת זכויות בפרויקט אנרגיית רוח במרכז אירופה, המצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, בהספק כולל של כ-105 מגוואט. על פי מתווה העסקה המתוכנן, יירכשו מלוא המניות בחברה המחזיקה כיום בפרויקט, בכמה אבני דרך. אנלייט ציינה כי עלות ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת בכ-150 מיליון אירו (לרבות עלויות הקמה ורכישת הזכויות).

כחלק מבדיקות הנאותות המבוצעות על-ידיה, מנהלת אנלייט מגעים ראשוניים לגבי מימון במתווה Project Finance לפרויקט. הערכות החברה הן, כי שיעור המינוף של החוב הבכיר עשוי לעמוד על 70%-75% מעלות ההקמה הכוללת.

עוד פרויקטים בהונגריה

בד בבד עדכנה החברה כי השלימה אבן דרך ראשונה לרכישת זכויות בשלושה פרויקטים של אנרגיה סולארית בהונגריה, בהספק כולל של כ-57 מגוואט, כאשר עלות ההשקעה הכוללת בפרויקטים נאמדת בכ-60 מיליון אירו, ואנלייט מנהלת מגעים ראשוניים לגבי המימון במתווה Project Finance.

בפורטפוליו של החברה נמצאים פרויקטים מניבים בישראל בתחום האנרגיה הסולארית בהיקף כולל של עשרות רבות של מגוואט; פרויקטים בהקמה בתחום אנרגיית הרוח בהיקף כולל של כ-168 מגוואט בחו"ל (סרביה, קרואטיה ואירלנד); וכן פרויקטים לקראת הקמה, בפיתוח מתקדם ובשלבי ייזום שונים, בהיקף כולל של כ-1,400 מגוואט.

החברה עוסקת בייזום, בהקמה ובהפעלה של פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה פוטו-וולטאית סולארית ומאנרגיית רוח בישראל ובאירופה, והיא מנוהלת על-ידי גלעד יעבץ. כלל ביטוח, שאת השקעותיה מנהלת ענת לוין, משנה למנכ"ל ומנהלת חטיבת השקעות ופיננסים בקבוצה, נסחרת לפי שווי חברה של כ-3.8 מיליארד שקל. מנכ"ל החברה הוא איזי כהן.