ירידות חדות בוול סטריט; הדאו נפל ב-362 נקודות

סאפ האירופית הודיעה כי תרכוש חברת מחשוב ענן עבור כ-2.4 מיליארד דולר - ודיווחה על נתוני רווח והכנסות גבוהים מהצפוי ■ מקדונלד'ס ופייזר הכו את תחזיות ■ מניות הפארמה ירדו בחדות

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום המסחר האדום ביותר מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד: המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים חדות, על רקע ירידות בשוקי אירופה ולאחר נעילה שלילית מובהקת בבורסות אסיה. 

 

אמזון , ברקשייר הת'אווי  ו-JP מורגן  הודיעו על תוכנית להקמת חברה משותפת חדשה במטרה לשפר את חבילות הבריאות של עובדיהן. ענקית המסחר המקוון, חברת ההחזקות של וורן באפט ואחד מבנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב ישלבו כוחות במהלך שמאיים על תעשיית הבריאות, שספגה מתקפות קשות בשנים האחרונות עקב נטייתה לחסימת תחרות והעלאות מחירים. בעקבות ההודעה מניות הפארמה הגדולות וביניהן: טבע , מיילן ופריגו  ריכזו עניין במסחר. (לסיפור המלא)

ענקית התוכנה האירופית סאפ  הודיעה כי תרכוש את Callidus Software, חברת מחשוב ענן מקליפורניה, עבור כ-2.4 מיליארד דולר, כחלק ממאמציה של סאפ לחזק את פעילות מחשוב הענן, שהפכה למנוע צמיחה משמעותי עבור מתחרותיה בשוק התוכנה הגלובלי.

סאפ גם פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים, שהציגו תוצאות נאות ועלו על תחזיות האנליסטים. החברה רשמה רווח של 2.08 דולר למניה, אל מול הצפי המוקדם לרווח של 1.80 למניה בלבד. ההכנסות הרבעוניות עמדו על 8.01 מיליארד דולר - מעט מעל התחזית להכנסות של 7.99 מיליארד דולר. ב-2017 כולה רשמה סאפ רווח של 4.54 מיליארד דולר, או 3.8 דולר למניה, מול הכנסות של 26.5 מיליארד דולר.

ענקית התרופות פייזר  פרסמה גם היא את דוחותיה לפני פתיחת המסחר. פייזר רשמה הכנסות רבעוניות של 13.7 מיליארד דולר - בדומה לתחזית להכנסות של 13.68 מיליארד דולר. הרווח למניה (להוציא את השפעות רפורמת המס) עמד על 62 סנט, אל מול התחזיות לרווח למניה של 56 סנט - מעל רווח של 47 סנט למניה שנרשם ברבעון המקביל בשנה שעברה. הסיפור האמיתי בדוחות החברה הוא הרווח האדיר - 11.34 מיליארד דולר - שרשמה בעקבות רפורמת המסים הרפובליקנית שעברה לאחרונה בארה"ב. התחזית לשנה הקרובה צופה רווח של בין 2.9-3 דולר למניה, על הכנסות בין 53.5-55.5 מיליארד דולר.

דוחות  מקדונלד'ס  : תאגיד המזון רשם רווח למניה של 1.71 דולר - גבוה מהצפי המוקדם לרווח של 1.59 למניה, לעומת 1.47 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2016. המכירות עמדו על 5.34 מיליארד דולר, לעומת התחזית של 5.23 מיליארד דולר - נתון נמוך מ-6.03 מיליארד דולר במכירות שנרשמו ברבעון המקביל. מנכ"ל החברה, קווין אוזן, אמר: "תוכניות הפיתוח שלנו כוללות פתיחת כ-1,000 סניפי מקדונלד'ס חדשים, ש-75% מהם ימומנו על ידי זכיינים ושותפים ברחבי העולם". 

מניית אפל  המשיכה לרכז עניין, על רקע דיווחים הולכים ומתרבים אודות חיתוך יעדי הייצור למכשיר הדגל החדש של הענקית מקופרטינו, האייפון X. מכירות חלשות מהצפוי בתקופת החגים גרמו לראשי החברה להוריד את מספר המכשירים שהוזמנו מספקי אפל לכ-20 מיליון יחידות ב-3 החודשים הראשונים של 2018, כמחצית מהתכנון המקורי - כך לפי הדיווחים. (לסיפור המלא)

עוד בנושא אפל: אתר בלומברג מדווח היום (ד') כי משרד המשפטים האמריקאי בודק האם החברה הפרה את חוקי רשות ניירות הערך כשהחברה דיווחה שהיא מאטה מכשירי אייפון ישנים.

פורסם מדד קייס-שילר ו-S&P למחירי הבתים ב-20 מטרופוליטנים ברחבי ארה"ב. הנתון שפורסם מתייחס לשינוי במחירים בחודש נובמבר האחרון, ובהתאמה שנתית הצביע על עלייה של 6.4%.

כן פורסם מדד ביטחון הצרכנים לחודש ינואר, העומד על 125.4 נקודות - גבוה מהצפי המוקדם ל-123.2 נקודות. הנתון משקף תוצאות סקר בקרב 5,000 משקי בית, הנשאלים בנוגע לתנאים הנוכחיים והעתידיים (בראייתם) של זמינות תעסוקה, קלות עשיית עסקים והמצב הכלכלי הכללי במדינה.

עוד בגזרת הדוחות: טרם פתיחת המסחר פרסמה יצרנית האופנועים הארלי דייוידסון  את תוצאותיה הפיננסיות. לאחר הנעילה יפורסמו דוחות אמדוקס  וחברת השבבים AMD .