אינסייטק: הושלם השלב הראשון בגיוס 150 מיליון דולר

אינסייטק פיתחה מכשיר הממקד אנרגיית אולטרהסאונד ברקמה ספציפית כדי לצרוב את הרקמה ללא ניתוח ■ עפ"י ההודעה, בשלב הראשון נכנסו לקופת אינסייטק 90 מיליון דולר, והיתרה תוזרם בהמשך ■ את הגיוס הובילה חברת קוך טכנולוגיות מקבוצת קוך תעשיות, שתשקיע 100 מיליון דולר מתוך הסבב

צ'ארלס קוך / צילום: קארלו אלגרי, רויטרס
צ'ארלס קוך / צילום: קארלו אלגרי, רויטרס

חברת אלביט מדיקל , המחזיקה ב-18% מחברת גמידה סל וב-24% מחברת אינסייטק, אשר שתיהן מפתחות טכנולוגיות חדשניות לטיפול בסרטן ומחלות נוספות, הודיעה על השלמת השלב הראשון בסבב הגיוס בהיקף של 150 מיליון דולר באינסייטק. את הגיוס הובילה חברת קוך טכנולוגיות מקבוצת קוך תעשיות, אשר תשקיע 100 מיליון דולר מתוך הסבב. קוך תעשיות היא תאגיד נפט, גז וסחורות מוביל בארה"ב, בעל מחזור הכנסות שנתי של כ-100 מיליארד דולר.

על פי ההודעה, בשלב הראשון נכנסו לקופת אינסייטק 90 מיליון דולר, והיתרה תוזרם בהמשך. בהודעתה הראשונה על העסקה לפני כחודש וחצי, מסרה אלביט מדיקל כי ההשקעה תיכנס בשני שלבים שבכל אחד מהם יושקעו 75 מיליון דולר, אולם מההודעה כעת עולה כי הצדדים בחרו להגדיל את השלב הראשון על חשבון השני. השווי של אינסייטק עבור סבב גיוס זה הוא כ-550 מיליון דולר אחרי הכסף, בהנחת השלמת שני שלבי ההשקעה. לאחר ההשקעה הכוללת, אלביט מדיקל תחזיק 22% מהחברה.

אינסייטק פיתחה מכשיר הממקד אנרגיית אולטרהסאונד ברקמה ספציפית כדי לצרוב את הרקמה ללא ניתוח. מוצריה כבר מאושרים לשיווק לתחום של כריתת שרירנים שפירים ברחם, צריבת גרורות בעצמות להפחתת כאב אצל חולי סרטן בשלב מתקדם, וכן צריבת רקמת מוח ללא פתיחת המוח לשם טיפול ברעד (שאינו פרקינסוני). לפני כשבועיים פרסמה אלביט מדיקל כי היא מתכננת לגייס אג"ח להמרה, בסכום שלא נמסר. האג"ח נועדו בעיקר כדי להחזיר חוב של 150 מיליון שקל לבעלת השליטה, אלביט הדמיה.