נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית קבוצת דלק צנחה בחדות

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ אמש פורסם ב"גלובס" כי דסק"ש ורשות ההגבלים העסקיים הגיעו להסכמות שיאפשרו הצעת רכישה של קבוצת יורוקום

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

נעילה שלילית היום (ב') בבורסה בת"א. בבורסות אירופה נרשמות ירידות בהמשך לירידות שנרשמו בבורסות אסיה. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת.

 

אתמול נרשמו ירידות שערים בבורסה בהמשך לירידות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט. הסיפור של הירידות הוא גורם התשואות העולות באג"ח הממשלתיות כשבשוק ההון מעריכים כי אנחנו נמצאים בפיתחו של תיקון כלפי מטה עם פוטנציאל ירידות של 10%-15%.

"ככל שתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ימשיכו לעלות לכיוון ה-3% אנחנו נראה את הירידות בשווקים מחריפות. כרגע מדובר על תיקון אך ככל שהתשואות יעלו אנחנו נראה את השוק שוב כלפי מטה בשיעורים גדולים יותר" אמר הבוקר ל"גלובס" פעיל מרכזי בשוק ההון.

רביב צולר, מנכ"ל חברת איי.די.איי ביטוח , הודיע על רצונו לסיים את תפקידו. החברה מסרה היום כי הדירקטוריון מינה ועדת איתור, שתפעל למציאת מחליף, וזאת בעקבות ההודעה של צולר, שיעזוב את החברה באוגוסט הקרוב. בעקבות ההתפטרות של מי שמזוהה עם החברה והצלחתה, איבדה מניית איי.די.איי ביטוח כ-5% מערכה, וזאת לאחר שנסקה מאז הונפקה בבורסה לפני 4.5 שנים בכ-280%.

ירכזו עניין היום מניות קבוצת אלוביץ' ואלשטיין לאחר שאמש פורסם כי דסק"ש והרשות להגבלים עסקיים הגיעו להסכמות סביב מתווה שיאפשר לדסק"ש להגיש הצעה לרכישת השליטה בקבוצת יורוקום ששולטת בשרשור בבזק במקביל למכירת השליטה בסלקום.

התרחיש של רכישת השליטה בבזק  במקביל למכירת ההחזקות בסלקום  הוא תרחיש שעד כה היה בלתי אפשרי אך לאור ההסכמות והגשת ההצעה המחייבת על ידי אלשטיין לנושי קבוצת יורוקום הרי שמדובר באחת העסקאות המעניינות בשוק ההון המקומי, ככל שתצא לפועל.

שותפות הגז המשיכו לרכז עניין לאחר שאתמול פורסם על תגלית גז מול חופי קפריסין, תגלית בהיקף של 70% ממאגר תמר. בהנחה שתגלית כזו ובהיקפים כאלה באמת נמצאה הרי שמדובר במכה לשותפויות הישראליות שעדיין חולמות על אופציית יצוא הגז לאירופה. ירכזו עניין: דלק קידוחים יהש , רציו יהש  ודלק קבוצה .

וונטייז  דיווחה אתמול על כניסה לפעילות בתחום הפרסום הממוקד. החברה חתמה על שותפות עם Roku האמריקאית להשקת שירותי התוכן של החברה בפורמט פרסום ממוקד (Addressable TV ) באמצעות טאקומי שנרכשה לאחרונה.

חברת איידיאיי ביטוח  הודיעה כי רביב צולר , מנכ"ל החברה ב-10 השנים האחרונות, ביקש לסיים את תפקידו. צולר ימשיך בתפקידו על למציאת מחליף במהלך החודשים הקרובים והשלמת תהליך חפיפה מסודר. דירקטוריון החברה מינה ועדת איתור אשר תפעל למציאת מחליף.