אליוט: על כל הדירקטורים בבזק הקשורים ביורוקום להתפטר

הקרן הגיבה למכתב התשובה ששלח דוד גרנות, מ"מ יו"ר הדירקטוריון בבזק ■ עוד הוסיפה קרן אליוט: בזק צריכה להתחייב למנות לפחות 5 דירקטורים בעלי שיעור קומה ולהסתייע בחברת ייעוץ בינלאומית לשם כך

פול זינגר, מנכ"ל קרן אליוט / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס
פול זינגר, מנכ"ל קרן אליוט / צילום: סטיב מרקוס, רויטרס

קרן אליוט קוראת לכל הדירקטורים בבזק  שהיו מעורבים בעסקאות בעלי העניין נשוא חקירות הרשות לניירות ערך להתפטר מתפקידם. הקרן, שמחזיקה 4.8% ממניות בזק הגיבה על התשובה ששלח דוד גרנות, ממלא מקום יו"ר דירקטוריון בזק בעקבות המכתב ששלחה לו ובו ביקשה לפעול לאלתר לשינוי המשטר התאגידי בחברה ולמנות דירקטורים בלתי תלויים ומומחים כדירקטורים. כזכור, כפי שנחשף בגלובס גרנות נפגש עם אליוט בלונדון ושמע על דרישותיהם. מאז הפנייה של אליוט גם המוסדיים בארץ מגלים מעורבות בנעשה בבזק ודורשים החלפה של דירקטורים.

במכתב התגובה ששלחה אליוט היא ממליצה כי שיש לנקוט את הצעדים הבאים: להתחייב לגייס לפחות 5 דירקטורים עצמאיים חדשים, שיועמדו להצבעה באסיפה השנתית של החברה שתערך לכל המאוחר במאי 2018, או באסיפה כללית מיוחדת שתערך לפני כן; במקביל, למנות חברת איתור מנהלים בינלאומית מוכרת, בעלת נוכחות בישראל, לעזור בתהליך, ולהתחייב להיוועץ עם בעלי מניות לפני קבלת החלטה סופית על המועמדים לדירקטוריון.

אליוט מציעה לגרנות להשתמש בניסיון שלה כדי לחזק את הדירקטוריון של בזק, וחוזרת ומדגישה כי לדעתה על כל הדירקטורים שנחשדים בחקירת רשות ני"ע ו\או הקשורים ליורוקום, להכריז על התפטרותם, באופן מיידי, מבזק ומכל החברות הבנות שלה.

אליוט גם התייחסה במכתב של למה שאמר גרנות במכתב התגובה שלו אליה שם כתב: "המבנה התאגידי של בעל השליטה בחברה אינו עניין שעל הדירקטוריון לעסוק בו". לדברי אליוט "אנו מאמינים שלבזק עצמה יש עניין מהותי ולגיטימי במו"מ המתמשך על השליטה והבעלות של בעל המניות הגדול ביותר שלה. ענין זה קיבל ביטוי לאחרונה בבקשתה של בזק להצטרף כצד מעוניין בבקשת הפירוק שהוגשה כנגד יורוקוםלבית המשפט (בקשה שכאמור כבר אושרה). אנו גם מציינים את ההשפעה הבלתי מידתית שיש ליורוקום על הממשל וניהולה של בזק. מאז שכתבנו לך ב-16 לינואר שאבנו עידוד הן מהתגובה של קהילת המשקיעים, כמו גם מהדיון הפומבי הרחב, בישראל ומחוצה לה. היה מעודד במיוחד לראות כי משקיעים ישראלים גדולים קוראים להליך שקוף להובלת רפורמה בממשל תאגידי של החברה. תגובה חיובית כזו לסיכוי של שינוי משמעותי מעידה כי יש בסיס חזק לתמיכה ברפורמה כזו. אנו מדרבנים אותך לבנות על המומנטום הזה ולנצל את ההזדמנות לגרום לשינוי משמעותי וארוך-טווח בבזק".

אליוט מסבירה כי בשים לב להיקף בעיות הממשל בבזק, היא מאמינה שזה חיוני שהצעת הדירקטורים החדשים תבוצע בשקיפות ובהליך מקצועי, כך שהמועמדים יהיו בעלי מוניטין (calibre) גבוה ובעלי יכולת לפעול באופן עצמאי לטובת בזק וכל מחזיקי העניין (stakeholders) בה. "אנו מעודדים אותך לפרט בפומבי את הצעדים שאתה מתכוון לנקוט לשם השגת מטרה זו. פעולה כזו, לדעתנו, תגביר באופן משמעותי את אמון המשקיעים, הן המקומיים והן הבינלאומיים".