סגירה אדומה בוול סטריט; סנאפ זינקה ב-47.6%

דוחות סאנופי: רווח של 129 מיליון אירו על הכנסות של 1.33 מיליארד אירו ■ לאחר הנעילה: דוחות טסלה, פוקס המאה ה-21 ו-NXP

סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס
סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות, לאחר שאמש, בתום יום מסחר תנודתי במיוחד, ננעלו הבורסות האמריקאיות בעליות שערים חדות. שלשום, לעומת זאת, נרשמה מגמה שלילית במיוחד בוול סטריט - כאשר בשלב מסוים מדד הדאו ג'ונס צנח ביותר מ-6% - שגרמה למחיקת כ-4 טריליון דולר מנכסי המשקיעים ברחבי העולם. בבורסות אירופה ננעל המסחר בעליות שערים, לאחר נעילה מעורבת באסיה.

 

הקריסה בוול סטריט בשני - ובשאר שוקי העולם, בשלישי - הגיעה על רקע נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב (דוח התעסוקה האמריקאי שפורסם ביום ו' האחרון היה טוב מהצפוי), אולם גם בעת בה המשקיעים בעולם מפנימים את משמעות החילופים בראשות הפדרל ריזרב. ג'רום פאואל, מועמדו של הנשיא טראמפ, הושבע לתפקידו בשני והחליף את ג'נט ילן, שכיהנה בראשות הפד במשך 4 שנים (והשלימה 14 שנות עבודה בסך הכל בבנק המרכזי האמריקאי). פאואל נחשב ל"נץ" מוניטרי, התומך בהעלאות ריבית תכופות יותר מאלו שנראו תחת משטר ילן בפד - אולם ייתכן שהפאניקה שנרשמה בשווקים ביום שני תצנן את התיאבון להעלאות ריבית אגרסיביות בזמן הקרוב. בהתבטאות עם סיום תפקידה, הודתה ילן כי מחירי הנכסים בשוקי המניות והנדל"ן "גבוהים" (אף שסירבה לנקוט במונח "בועה"). 

ענקית הפארמה הצרפתית סאנופי  פרסמה היום את דוחותיה הפיננסיים לרבעון הרביעי של 2017. סאנופי רשמה רווח רבעוני של 129 מיליון אירו - ירידה של כ-84% לעומת נתון של 790 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. הנתון מיתרגם לרווח של 10 אירו-סנט למניה, לעומת 62 אירו-סנט ברבעון המקביל. הכנסות החברה עמדו על 1.33 מיליארד אירו לרבעון, לעומת 1.61 מיליארד אירו בשנה שעברה. ביחס ל-2018, צופה החברה עלייה של 2%-5% ברווחים.

מפעילת אפליקציית סנאפצ'ט, סנאפ , פרסמה אמש דוחות לרבעון הרביעי של 2017 שהכו את תחזיות האנליסטים. בין היתר עלה מספר המשתמשים הפעילים ביום ל-187 מיליון; ההכנסות עמדו על 285.7 מיליון דולר. (לסיפור המלא). המניה זינקה במסחר.

תאגיד הכרייה האוסטרלי-בריטי ריו טינטו פרסם את התוצאות הפיננסיות ל-2017, והכריז על חלוקת דיבידנד והגדלת תוכנית ה-Buy-Back שלה. רווחי ריו טינטו ב-2017 עמדו על 8.63 מיליארד דולר (מעט מתחת לתחזיות) - נתון המשקף זינוק של 69% לעומת השנה שקדמה לה. מעבר להגדלת תוכנית ה-Buy-Back בכמיליארד דולר, הודיעה ריו טינטו על חלוקת דיבידנד שנתי של 2.9 דולר למניה - כ-5.2 מיליארד דולר. הדיבידנד השנתי זינק בכ-70% לעומת 2016, על רקע שינוי מדיניות הדיבידנד. המדיניות החדשה קובעת שהחברה תחלק נתח של 40%-60% מרווחיה חזרה למשקיעים. מדיניות הדיבידנד החדשה נתמכת על ידי צמצום החוב של ריו טינטו - שנחתך בכמחצית ב-2017, ועומד כעת על כ-4 מיליארד דולר.

ב-17:30 התפרסם השינוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב בשבוע הקודם. הנתון הצביע על עליה של 1.9 חביות נפט לעומת צפי של 3.2 מיליון חביות.

לאחר נעילת המסחר יפורסמו, בין היתר דוחות טסלה , פוקס המאה ה-21  ו-NXP סמיקונדקטורס .