אלוני חץ תשקיע 340 מיליון ליש"ט בנדל"ן מסחרי בלונדון

במסגרת הקמת BE מתכננים באלוני חץ להזרים 40 מיליון ליש"ט במועד סגירת העסקה (הצפוי בשבועות הקרובים), עוד 150 מיליון ליש"ט החל מחודש ספטמבר השנה, ו-150 מיליון ליש"ט נוספים החל מהמחצית השנייה של 2019

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

נתן חץ מגדיל משמעותית את פעילותו בשוק הנדל"ן המניב הבריטי, שבו רשם הצלחות גדולות בעבר.

היום (ה') עדכנה חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ , שבה שולט חץ יחד עם דודי ורטהיים, כי בכוונתה להשקיע ביחד עם השותפים הבכירים של קבוצת קרנות ברוקטון (Brockton), עד לכ-340 מיליון ליש"ט (כ-1.6 מיליארד שקל) בהקמה של חברה חדשה בשם Everlast Brockton (BE ), שתעסוק ברכישה, יזום, השבחה, הקמה, ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי בבריטניה, תוך התמקדות באזור מטרופולין לונדון.

לאלוני חץ היסטוריה ארוכה ומוצלחת מאוד בתחום הנדל"ן בבריטניה, ולמעשה, שם בוצעה ההשקעה המשמעותית הראשונה שלה מעבר לים, כשבין השנים 1993-1997 היא רכשה תיק נכסים בבריטניה בסך 188 מיליון ליש"ט, עם הון עצמי של 12 מיליון ליש"ט. השקעה זו הסתיימה ומומשה ברווח גדול. כיום מעורבת אלוני חץ בפעילות נדל"ן מניב בבריטניה באמצעות החזקה בקבוצת ברוקטון (שהחלה בשנת 2006) , המשקיעה בעיקר בנכסים במרכז לונדון.

במסגרת הקמת BE מתכננים באלוני חץ, שתהיה בעלת השליטה ב-BE ותנוהל על ידי מנהלי ברוקטון במשך 8 שנים לפחות, להזרים 40 מיליון ליש"ט במועד סגירת העסקה (הצפוי בשבועות הקרובים), עוד 150 מיליון ליש"ט החל מחודש ספטמבר השנה, ו-150 מיליון ליש"ט נוספים החל מהמחצית השנייה של 2019. זאת בהתאם לקצב רכישת הנכסים על ידי החברה.מנהלי ברוקטון מצידם התחייבו להשקיע בהון של BE כ- 13 מיליון ליש"ט במועד סגירת העסקה ועוד כ-30 מיליון ליש"ט במהלך השנים הקרובות.

הקרן הראשונה של ברוקטון בה השקיעה אלוני חץ כבר מומשה כמעט במלואה (נותר לה נכס אחד ביזמות), הקרן השנייה שלה נמצאת בשלבי מימוש מתקדמים, והקרן השלישית התחילה לממש את השקעותיה, כשתקופת ההשקעות שלה צפויה להסתיים באוגוסט השנה. במסגרת העסקה תרכוש BE ממנהלי ברוקטון, ושותפי מיעוט נוספים את קרנות ברוקטון בכ-40 מיליון ליש"ט, כשברוקטון תמשיך בניהול שלושת הקרנות שלה עד למימוש כל הנכסים שלהן, מה שצפוי לקרות בתוך כ-4 שנים. עוד מציינים באלוני חץ כי בכוונת BE להתחיל להשקיע בנכסי נדל"ן רק לאחר תום תקופת ההשקעה של קרן ברוקטון 3 המסתיימת כאמור בעוד כחצי שנה ,כך שבטווח הקצר ינהלו מנהלי ברוקטון את פעילותה החדשה של BE במקביל להמשיך ניהול הקרן.

השווי בספרים של ההשקעה הקיימת הנוכחית של אלוני חץ בברוקטון הוא כ-200 מיליון שקל, כשחלקה בשלושת הקרנות שגייסו ממשקיעים כ-1.5 מיליארד ליש"ט במהלך 12 השנים האחרונות, נע בין 25%-5%, וחלקה בשותף המנהל את הקרנות הזכאי לדמי ניהול עומד על 6%-10%.

מלבד קרנות ברוקטון, אלוני חץ פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, באמצעות החברה הבת אמות. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr), ובבוסטון בשותפות עם אוקספורד פרופרטיז. בשווייץ אלוני חץ פועלת באמצעות החזקה בחברת PSP. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה הבת אנרג'יקס. מניית אלוני חץ רשמה היום ירידה קלה. בשנה האחרונה התקדמה המניה ב-14% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-5.8 מיליארד שקל.

נתן חץ ציין היום כי "לאחר תקופה ממושכת של מעקב , לימוד וניתוח של מספר שווקי נדל"ן מערביים, החלטנו על הקמת זרוע פעילות בשוק הנדל"ן המניב באנגליה תוך התחייבות להשקעה של 340 מיליון ליש"ט בשנים הקרובות. אנו סבורים כי שוק הנדל"ן המניב בלונדון צפוי להיות אטרקטיבי להשקעה בשנים הקרובות, בין היתר לאור תהליך הברקזיט והתמורות שחלו בשוק בשנתיים האחרונות.

"לשמחתנו, הצלחנו להגיע להסכמות ולגייס את צוות הניהול הבכיר של קרנות ברוקטון להקמת חברה חדשה אשר תעסוק ברכישה, יזום, השבחה, הקמה ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי בבריטניה, תוך התמקדות באזור מטרופולין לונדון. מדובר בצוות אנגלי, מוכשר ואיכותי אשר לנו היכרות מעמיקה עימו", הוסיף חץ.

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחה אלוני חץ על עסקה שביצעה משפחת ורטהיים, בעלת המניות הגדולה בחברה, שבמסגרתה רכש דודי ורטהיים את מניות אחותו, דרורית ורטהיים, בחברה פרטית (מ. ורטהיים) המחזיקה בכ-19% ממניות אלוני חץ. קודם לעסקה החזיק דודי 61% במניות החברה הפרטית. את השליטה בחברה חולק ורטהיים עם המנכ"ל חץ, המחזיק בכ-15% מההון.