S&P הורידה את דירוג טבע העולמית ל-BB

"מאז 2016 התמודדת טבע הישראלית עם קשיים, תחרותיות גבוהה מתעשיית התרופות הגנריות בארה"ב ועיכובים בהוצאת תרופות חדשות", כך נכתב במסמך המעדכן את דירוגה של חברת טבע לאג"ח זבל

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

המכות של חברת טבע ממשיכות להגיע. לאחר פרסום דוחות 2017 והתחזית השלילית ל-2018, הורידה S&P את דירוג החברה מ-BBB ל-BB עם אופק יציב ל-4 השנים הקרובות.

"אנחנו מאמינים שעסקי טבע הפכו לבלתי יציבים וקשים לחיזוי ואנו מורידים את רמת הדירוג ל-4 השנים הקרובות", נכתב במסמך שפורסם. עוד נכתב כי המהלך בגלל מהלכים מאכזבים בעקבות רכישת קטיבס ג'נריקס ב-2016, בעלות של 33.4 מיליארד דולר. "על אף שאנו מאמינים שטבע נשארת שחקנית מרכזית בתחום הפיתוח והייצור הגנרי, ראינו פחות רווחים פחותים משציפינו".

כעת מעריכים שטבע תציג ב-2019 הכנסות של 17.5 מיליארד דולר (לעומת 18.3 מיליארד דולר השנה) והרווח EBITDA המתואם יעמוד על 4.8 מיליארד דולר, לעומת 4.9 מיליארד דולר השנה.

ההודעה של S&P אומרת שמרגע זה שלוש סוכנויות הדירוג הגדולות כולן מדרגות את החוב של טבע בדרגת זבל, זאת לאחר השנמוך של Fitch ומודי'ס.

מניית טבע  צנחה ביום המסחר הקודם (ה') ב-10.6%, על אף שהירידות החדות של וול סטריט בימים האחרונים נבלמו מעט, ועל כן תרכז עניין רב ביום המסחר הנוכחי.

לפני כמה ימים אמר ל"גלובס" מנהל הכספים של טבע, מייקל מקללן: "יש סיכון מסוים לשחיקה נוספת שתדרוש הפחתת מוניטין, אבל נקטנו בגישה זהירה ברבעון הרביעי. אנחנו מעריכים שהשוק הגנרי בארה"ב עשוי להתייצב, ובעתיד נראה הזדמנויות להצמיח את העסק, אבל אנחנו תמיד ממשיכים לבחון את ההתפתחויות מקרוב" (לכתבה המלאה).