אשטרום נכסים וביג מגדילות ההצעה לרכישת נכס בבת-ים

מציעות לחברת הנדל"ן ליברטי, בעלת הנכס, תמורה של כ-240 מיליון שקל עבור מרכז מסחרי, חניון וזכויות לבניית שטחי משרדים ודירות

קניון בת ים / צילום: איל יצהר
קניון בת ים / צילום: איל יצהר

חברות הנדל"ן המניב אשטרום נכסים  ו-ביג , המחזיקות כל אחת ב-50% מקניון בת-ים, מגדילות את ההצעה לרכישת מרכז מסחרי וחניון הצמודים לקניון, אשר נמצאים בבעלותה של חברת ליברטי, לכ-240 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

חברת הנכס המשותפת של השתיים הגישה בימים האחרונים לליברטי הצעה חדשה לרכישת המרכז המסחרי, בשטח של כ-8,300 מ"ר וכ-280 חניות, כאשר הצעה זו כוללת זכויות לבניית שטחי משרדים ומגורים מעל הנכס (כ-10,000 מ"ר ועוד כ-130 דירות) שלא נכללו בהצעה הקודמת.

מדובר בתוספת של 76 מיליון שקל להצעה הקודמת שנתנה אשטרום נכסים לליברטי ב-11 בדצמבר, יומיים לפני שחתמה על מזכר הבנות עם ביג למכור לה 50% מהזכויות בקניון בת-ים. ליברטי הסכימה לנהל את המו"מ מול חברת הנכס בבלעדיות לתקופה של עד 21 יום על בסיס ההצעה החדשה.

כאמור, ביג חתמה לפני כחודשיים על מזכר הבנות לרכישת 50% מקניון בת-ים מאשטרום נכסים, לפי שווי ברוטו של 555 מיליון שקל לקניון (הסכם מלא נחתם בחודש שעבר, וכעת ממתינות החברות לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים). הקניון ממוקם במרכז העיר, ברחוב יוספטל, בשטח של כ-21 אלף מ"ר עם 1,000 מקומות חנייה, ויש בו כ-100 חנויות, ביניהן של רשתות מובילות כ-H&M, קסטרו, רנואר, פוקס, מקדולנד'ס וסטימצקי. ההכנסה התפעולית הנקייה מהקניון (NOI) מסתכמת כיום בכ-39 מיליון שקל לשנה. עם השלמת העסקה תרכוש ביג 50% ממניות חברת הנכס מידי אשטרום נכסים, תמורת כ-126 מיליון שקל נטו, סכום המשקף את שווי הקניון בניכוי התחייבויות.

ביג, שנמצאת בשליטת יהודה ורוני נפתלי, ומנוהלת על-ידי איתן בר-זאב, מחזיקה ב-53 מרכזי מסחר, מתוכם 27 בארה"ב, בשטח כולל של כמיליון מ"ר. החברה נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-3 מיליארד שקל, לאחר ירידה של 14% במניה בשנה האחרונה.

אשטרום נכסים, המשתייכת לקבוצת הנדל"ן והתשתיות אשטרום, ומנוהלת על-ידי ירון רוקמן, מתרכזת אף היא בהשקעות בנדל"ן מניב, בעיקר בישראל וגם בגרמניה, ובסך הכול היא מחזיקה בשטחי משרדים, מסחר, תעשייה ומלונאות בהיקף של כ-504 אלף מ"ר. החברה נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-1.5 מיליארד שקל, לאחר עלייה של יותר מ-40% במניה בשנה האחרונה.

באשר לליברטי, אשתקד נרכשה חברת הנדל"ן - שהוחזקה על-ידי קרן המנוף בראשית, חברת קומסק של ניסים בר-אל והציבור - על-ידי חברת קמע החזקות, בתמורה לסך כולל של 110 מיליון שקל. החברה הרוכשת מוחזקת על-ידי מספר גופים, הכוללים את קבוצת חברת חולון מוטורס, ש.ב.ע השקעות וייזום ועומר הנדסה ובניה.