רשות ני"ע דורשת פרטים - ובלוקצ'יין כרייה דוחה את המיזוג

החברה דיווחה על דחיית אסיפת בעלי המניות, שאמורה לאשר את עסקת המיזוג ■ מאז שנחתם ההסכם עם בקבון, ירדה מניית בלוקצ'יין כריה בכ-60%

רוי סבג  אמיליאנו גרודצקי / צילום: איל יצהר
רוי סבג אמיליאנו גרודצקי / צילום: איל יצהר

חברת בלוקצ'יין כרייה  (לשעבר משאבי טבע), שנמצאת בשליטת רועי סבג, דיווחה שלשום (ד') על דחיית אסיפת בעלי המניות שלה ל-15 במארס, בעקבות דרישת רשות ניירות ערך להשלמת פרטים. האסיפה, שהיתה אמורה להתקיים ביום שני הקרוב, 19 בפברואר, צפויה לאשר את עסקת המיזוג שעליה הוסכם בין בלוקצ'יין כרייה לבין החברה הקנדית בקבון (Backbone Hosting).

לפי הדיווח, הסיבה לדחיית מועד האסיפה היא דרישת הרשות מהחברה להשלים פרטים בדוח העסקה ובמתאר המיזוג בינה לבין בקבון, לרבות צירוף דוחות כספיים ליום 31 בדצמבר 2017. המשמעות היא דחייה של חודש נוסף במועד שבו אמורה לצאת לפועל עסקת המיזוג, שעל חתימתה דיווחה בלוקצ'יין כרייה ב-6 בדצמבר.

על פי ההסכם בין החברות, הן אמורות לבצע עסקת חילופי מניות, כשבשלב ראשון בלוקצ'יין כרייה תרכוש כ-60% ממניות בקבון כנגד הקצאה של 60% ממניותיה, ובשלב שני, לאחר הגשת תשקיף, יירכשו כ-40% המניות הנותרות.

במסיבת עיתונאים שקיימו סבג וארבעת המייסדים של בקבון בתל-אביב בסוף ינואר, הוצגו נתונים כספיים של החברה הקנדית, שמפעילה ארבע חוות כרייה של מטבעות דיגיטליים בקוויבק תחת המותג Bitfarms. לפי הנתונים, בחוות אלה מתבצעת כרייה של ביטקוין, ביטקוין קאש, את'ריום, דאש ולייטקוין, ופעילותן הכניסה לבקבון כ-18 מיליון דולר בשלושה חודשים (נובמבר 2017 עד ינואר 2018), עם הוצאות תפעוליות של כ-1.5 מיליון דולר באותה תקופה - מה שלכאורה משאיר בידיה רווח של כ-90% מפעילות זו.

הביטקוין קרוב ל-10,000 דולר

הביטקוין נסחר היום לפי שער של כ-9,800 דולר, המשקף לו שווי שוק של כ-165 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כ-20% במחירו בשבוע האחרון. מתחילת השנה ירד מחיר הביטקוין בכ-30%.

עוד באותה מסיבת עיתונאים הכריז סבג כי בלוקצ'יין כרייה תנפיק ביוני את מניותיה בבורסות טורונטו ונאסד"ק. ואולם כשבוע לאחר מכן הבהירה החברה כי "לא פנתה בבקשה כלשהי לקבלת אישור כלשהו לרישום למסחר של ניירות הערך שלה בבורסה כלשהי בחו"ל, ולא נעשו עדיין כל פעולות אופרטיביות בקשר לכך".

ההודעות הסותרות האלה עלולות להדאיג את המשקיעים בחברה, שראו איך מנייתה צונחת משיא של כ-66 שקל ב-11 בדצמבר לכ-25 שקל היום - ירידה של כ-60% בתוך חודשיים.

היום שמרה מניית בלוקצ'יין כרייה על יציבות, לאחר שאתמול עלתה בשיעור של כ-2%. מחיר המניה היום משקף לחברה שווי שוק של כ-415 מיליון שקל.

נוסף על אישור עסקת המיזוג, תידרש אסיפת בעלי המניות של בלוקצ'יין כרייה, שתתקיים בעוד כחודש, לאשר את מינויים של ארבעת מייסדי בקבון כדירקטורים בבלוקצ'יין כרייה: ניקולה בונטה, היו"ר הארגנטינאי של בקבון, שאמור להתמנות ליו"ר בלוקצ'יין כרייה; אמיליאנו גרודצקי, המנכ"ל הארגנטינאי שאמור להתמנות למנכ"ל בלוקצ'יין כרייה; וכן פייר לוק קווימפר ומתיו ואשון הקנדים.

לאחר אישור המינויים באסיפת בעלי המניות של בלוקצ'יין כרייה, יהיה כל אחד מהדירקטורים זכאי לשכר בעלות שנתית של 200 אלף דולר עבור כהונה במשרה מלאה.