ברוש: האוצר 'תוקע' תוכנית להעלאת קצבאות הזקנה

גורם בכיר באוצר מגיב: "איך אפשר לתקוע תוכנית שאנחנו בכלל לא מכירים חוץ מכמה כותרות בעיתונים?"

שרגא ברוש/ צילום: התאחדות התעשייינים
שרגא ברוש/ צילום: התאחדות התעשייינים

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, האשים הערב (ה') את משרד האוצר בעיכוב התוכנית שתאפשר את העלאת קצבאות הזקנה ובחילוץ של קשישים ממעגל העוני.

מדובר בתוכנית "מזדקנים בכבוד" שגיבשו הארגונים העסקיים ובמסגרתה המעסיקים יגדילו ב 0.36% את דמי הביטוח הלאומי של עובדיהם, כך שמדי שנה יעמידו כ 1.5 מיליארד שקל למטרה זו. בנוסף לסכום שיעמידו המעסיקים, ברוש ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, סיכמו כי מפלגתו תעמיד כמיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים שלה- למטרה זו.

לטענת ברוש הערב, האוצר "תוקע" את התוכנית, שכן לא מעביר ליישומה עוד כ 400 מיליון שקל ולא מקדם מהלכים לתיקון חוק הביטוח הלאומי. יצוין כי תוכנית זו לא תואמה עם האוצר.

בכנס אילת לנושאי עבודה שקיימו נשיאות הארגונים העסקיים וההסתדרות הכללית אמר ברוש: "בא אלי עיתונאי ואמר לי 'אתה יודע מה הבעיה עם התוכנית 'מזדקנים בכבוד'? שאתם ולא האוצר יזמתם אותה. אז הלכתי לאוצר וביקשתי מהם להוביל. זאת תוכנית מדהימה שלא תשאיר אף קשיש עני". בשיחה עם "גלובס" הוא הוסיף "יש מהלכים שצריכים להיעשות והם לא נעשים והאוצר לא מקדם את זה".

גורם בכיר במשרד האוצר הביע הערב תמיהה על דבריו של ברוש וטען כי ממילא הוא לא תיאם את האוצר את התוכנית, ולא הציג אותה באופן סדור בפני הדרג הבכיר: "לא ידוע לי שהתוכנית הוצגה לשר או למנכ"ל המשרד", אמר הגורם: "איך אפשר 'לתקוע' תוכנית שאנחנו בכלל לא מכירים- חוץ מכמה כותרות שהיו בעיתונים? אי אפשר שבן אדם יעשה מסיבת עיתונאים, יכריז על תוכנית ומשרד האוצר יהיה חלק ממנה. זה לא יכול לעבוד כך. הוא מוזמן להציג את התוכנית שלו בצורה מסודרת".