בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב: הייתה תקלה, נחזיר כסף

רבים מלקוחות Coinbase דיווחו השבוע על באג שרוקן את חשבונות הבנק שלהם

לייטקוין ביטקוין / צילום: שאטרסטוק
לייטקוין ביטקוין / צילום: שאטרסטוק

חברת Coinbase, חלפנית המטבעות הדיגיטליים הגדולה בארה"ב, הודתה אתמול (יום חמישי) כי תקלה במערכת שלה חייבה לקוחות שלה כמה פעמים עבור אותה עסקה, אחרי שלקוחות רבים שלה דיווחו כי חשבונות הבנק שלהם רוקנו על ידי קוינבייס.

לקוחות זועמים של קוינבייס כבר מתלוננים באתר Reddit במשך ימים על חיובים בלתי מורשים. כך למשל, אחד הלקוחות התלונן כי חויב כבר 17 פעמים עבור רכישה של מטבעות דיגיטליים ב-1,000 דולר. לקוח אחר התלונן כי חויב 5 פעמים על רכישת אחת ב-300 דולר של ביטקוין ולייטקוין.

חברת קוינבייס, שמשרדיה נמצאים בסן פרנסיסקו, פרסמה אתמול את התגובה: "אנו מאשרים כי זוהי סוגי המתרחשת "במורד הזרם" של קוינבייס, ואנחנו עובדים עם צדדים נוספים כדי להגיע להחלטה בעניין. אנחנו מבינים שזאת חוויה מתסכלת ללקוחות. אנו עובדים עם חברות כרטיסי האשראי כדי לברר את הנושא. החברה מבטיחה כי כל לקוח שהושפע מהתקלה, יקבל החזר מלא עבור כל תשלום שגוי. כל החיובים השגויים יוחזרו במהלך הימים הקרובים".

החברה טענה כי התקלה נובעת משינוים שנעשו באחרונה באופן שבו חברות כרטיסי האשראי מטפלות ברכישות של מטבעות קריפטוגרפיים. מוקדם יותר החודש הודיעה קוינבייס ללקוחות כי שינויים אלה עלולים להוביל לתשלום עמלות נוספות על העסקות במטבעות דיגיטליים.

אתמול עלה מחיר הביטקוין מעל ל-10,000 דולר, לראשונה מתחילת פברואר. מחיר הביטקוין עלה ב-65% מאז מחיר השפל של 6,000 דולר שאליו הגיע ב-6 בפברואר. היום הביטקוין עלה שוב מעט מעל 10,000 דולר, לפי נתוני אתר CoinmarketCap , ומחירו הנוכחי משקף לו שווי שוק של כ-169 מיליארד דולר.