טדי שגיא מוכר את השליטה בבראק.אן.וי ב-1.4 מיליארד שקל

לפי הודעת אדלר הגרמנית, ההסכם מותנה בכך שהיא תרכוש לפחות 5% ממניות בראק אן.וי באמצעות הצעת רכש מיוחדת לציבור במחיר זהה של 440 שקל למניה, וזאת במטרה להשיג שליטה בחברה הישראלית

טדי שגיא / תמר מצפי
טדי שגיא / תמר מצפי

פחות משנה לאחר שאיש העסקים טדי שגיא רכש את השליטה בחברת הנדל"ן בראק אן.וי ., הוא מעביר אותה הלאה. היום (שבת) דיווחה החברה הגרמנית אדלר נדל"ן כי התקשרה בהסכם לרכישת כלל מניותיו (41.04%) של שגיא בבראק אן.וי, תמורת כ-1.4 מיליארד שקל.

העסקה תבוצע במחיר של 440 שקל למניה, המשקף פרמיה של 12.3% על מחיר הסגירה בבורסה. שגיא רכש את השליטה בחברה בחודש מאי 2017 לפי מחיר של 345 שקל למניה, כך שהוא ירשום רווח של כ-300 מיליון שקל על השקעתו.

לפי הודעת אדלר, ההסכם מותנה בכך שהיא תרכוש לפחות 5% ממניות בראק אן.וי באמצעות הצעת רכש מיוחדת לציבור במחיר זהה של 440 שקל למניה, וזאת במטרה להשיג שליטה בחברה הישראלית. אדלר תפרסם את הצעת הרכש ביום ראשון הקרוב לרכישת עד 25.8% ממניות בראקן אן.וי שבידי הציבור. סגירת הרכישה והצעת הרכש המיוחדת תותנה באישור מיזוג מטעם ה-German Federal Cartel Office (רשות ההגבלים הגרמנית).

ההנהלה הבכירה של בראק, אופיר רחמים גל טננבאום ופרד גניה, התחייבה מול אדלר להציע למכירה את כלל האחזקות שלהם (5.63%) במסגרת הצעת הרכש. אדלר התחייבה לרכוש את יתרת המניות הללו במידה ולא ירכשו במסגרת הצעת הרכש המיוחדת. על בסיס הסכמות אלה, מתכוונת אדלר להגיע להחזקה של כ-70% ממניות בראק אן.וי.

בראק אן.וי מחזיקה, מפתחת ומנהלת נכסי נדל"ן בגרמניה, כשני שליש מתיק הנכסים הינם נכסי מגורים באזורים מובילים (A). יתרת הנכסים כוללת כ- 330,000 מ"ר נדל"ן מסחרי. ההיצע למגורים כולל יותר מ-11,000 דירות להשכרה בשווקים צומחים ומניב הכנסות שכירות שנתיות הנאמדות בכ-45 מיליון יורו. כן עוסקת בראק ביזמות בניה למגורים בערים דיסלדורף ואאכן, בהיקף כולל, מכור, מבוצע ומתוכנן, של יותר מ-1300 יחידות דיור.

Adler real estate נמנית על חברות הנדל"ן למגורים המובילות בגרמניה והיא אחת מחמש הגדולות ביותר מבין החברות הציבוריות בסקטור זה. החברה מתמקדת בפיתוח נדל"ן למגורים באזורי מטרופולין ברחבי גרמניה, ואסטרטגיה זו יוצרת מצב שבו כמעט מחצית מהכנסות החברה מדמי שכירות מגיעה מנכסיה ב-10 הערים שבהן היא הכי פעילה. 20 הערים בהן החברה הכי פעילה יוצרות כשני שלישים מסך הכנסותיה. לחברה יש מעל 50 אלף יחידות דיור תחת ניהול.

Adler סיימה את תשעת החודשים האחרונים של 2017 עם הכנסות של 130.5 מיליון אירו, רווח תפעולי של 120 מיליון אירו ועם רווח נקי של 24 מיליון אירו. שווי פורטפוליו נכסי החברה במאזנה עומד על 2.6 מיליארד אירו. עוד עולה מדו"חותיה כי שיעור התפוסה הממוצע בנכסיה עומד על 91.1%.

החברה נסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של 742 מיליון אירו (928 מיליון דולר), ומנייתה נסחרת כעת ברמת שיא חמש שנתית של 13 אירו למניה.

לפי הודעת אדלר, רכישת המניות מטדי שגיא והצעת הרכש המיוחדת תמומן מתוך המזומנים שבקופתה ומהכנסות שינבעו ממכירת חלקה בחברת Accntro Real Estate. אדלר גם הדגישה כי אינה פוסלת את האפשרות שהיא עשויה להחליט לרכוש מהציבור את יתרת מניות בראק אן.וי בטווח הבינוני-רחוק.

גל טננבאום, מנכ"ל משותף בבראק אן.וי מסר: "שיתוף הפעולה הפורה עם טדי שגיא, על קשריו העסקיים הענפים ויכולותיו הפיננסיות, יצר ערך מוסף גבוה לכל בעלי המניות של בראק. העסקה עם אדלר היא עסקה נהדרת לכל בעלי המניות. אלו שיחליטו למכור ייהנו מפרמיה גבוהה על ההון העצמי ומחיר המניה, ולמעשה יזכו ל'פרמיית שליטה'. אלו שיחליטו להישאר ייהנו מהצפת הערך שהנהלת אדלר, איתה יש לנו היכרות רבת שנים, תיצור. זאת, באמצעות ניצול סינרגיות ויתרונות לגודל".