נתניהו תקף את איראן בנאום; לא הזכיר את דברי ר"מ פולין

רה"מ הציג במהלך נאומו בכנס הביטחון במינכן חלק מהמל"ט האיראני שהופל לפני שבוע: "הבאתי את זה לכאן כדי שתוכלו לראות במו-עיניכם"

נתניהו במינכן / צילום: טל שניידר
נתניהו במינכן / צילום: טל שניידר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא במינכן, נאם היום (א') בפני כנס הביטחון. במהלך הנאום נתניהו אמר לנוכחים שהם ישמעו נאום מפי שר החוץ האיראני בהמשך הבוקר ולכן הוא שלף חלק של המל"ט ששוגר לתוך ישראל לפני שבוע והופל על ידי ישראל.

נתניהו לא חשף מה הייתה מטרת המל"ט, ואמר: "איראן מכחישה שהיא ביצעה מעשה תוקפנות בשבוע שעבר נגד ישראל, כשהיא שיגרה מל"ט לתוך המרחב האווירי שלנו כדי לאיים עלינו. הנה חלק מאותו מל"ט איראני או מה שנשאר ממנו אחרי שיירטנו אותו. הבאתי את זה לכאן כדי שתוכלו לראות במו-עיניכם. מר זריף, אתה מזהה את זה? אתה צריך לזהות את זה. זה שלך. אתה מוזמן לקחת איתך חזרה מסר לעריצים בטהראן - אל תעמידו למבחן את נחישותה של ישראל".

בחלק הראשון של הנאום נתניהו דיבר על משמעות הסכמי מינכן בהיסטוריה של מלחמת העולם השנייה: "שליש מעמנו נרצח בשואה. לעולם לא נשכח ולא נאפשר לשכתב את ההיסטוריה. זו צוואת הנספים".

נתניהו לא הזכיר את נאומו של ראש ממשלת פולין אתמול בו אמר שהיהודים, כמו האוקראינים או חלק מהפולנים, היו גם הם שותפים לפשעים.

נתניהו התייחס בדבריו גם לתוכנית השלום של טראמפ. הוא ציין כי הוא ממתין לראות מה יהיה תוכנה, וכי אין תחליף לתיווך האמריקאי בין ישראל לפלסטינים.

נתניהו אמור לתדרך בהמשך הצהריים את העיתונאים הישראלים הנמצאים פה ולענות לשאלות בנוגע למצב בעזה והפגישות שקיים בביקור. אם לשפוט על פי מצבים דומים בעבר, הוא מסרב להשיב לשאלות בנוגע לחקירות הפליליות והמלצות המשטרה. יצוין שמאז שהמריא נתניהו ביום ה' לא שוחח עם כלי התקשורת במסגרת האירועים בהם הוא משתתף.