לא רק מכבי שעריים: עיריית רחובות תבנה אצטדיון חדש בעיר

עיריית רחובות תוציא בשבועות הקרובים מכרז לבניית אצטדיון מודרני עם 5,000 מקומות ישיבה ■ האצטדיון ייבנה בסמוך לתחנת הרכבת, במתחם של כ-75 דונם המיועד לרווחת התושבים

פרויקט סולארי ראשון באצטדיון כדורגל/ קרדיט: פ. ברוייד אדריכל, גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים
פרויקט סולארי ראשון באצטדיון כדורגל/ קרדיט: פ. ברוייד אדריכל, גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז שבמינהל התכנון אישרה למתן תוקף תוכנית להקמת אצטדיון חדש ברחובות. את התוכנית יזמה עיריית רחובות. נציין כי האצטדיון מתוכנן כחלק מפארק נופש עירוני שישתרע על שטח 126 דונם, מתוכם כ-40 דונם יוקצו עבור שטחי האצטדיון ומגרש אימונים שיוקם בסמוך אליו. האצטדיון צפוי לכלול 5,000 מושבים, חדרי הלבשה, חדרי שופטים, חדרי עיתונאים, וכן שטחי מסחר ומתחם חניה.

מתחם האצטדיון האמור ממוקם בחלק הצפוני של העיר, מצפון לדרך מנחם בגין וסמוך למסילת הרכבת ברחובות. בנוסף לאצטדיון, במסגרת התוכנית מתוכנן שטח ציבורי פתוח על כ-75 דונם הכולל שימור שביל היסטורי ששימש קרוניות להובלת פרי, הקמת גשר הולכי רגל מעל מסילת הרכבת, מתקני משחקים, שטחי גינון ונטיעות עצים. "חשיבות התוכנית מתבטאת בכך שלצד הקמת אצטדיון מודרני לרווחת כלל תושבי העיר והאזור, התוכנית נותנת מענה גם עבור פתרונות ניקוז של מי גשמים. כמו כן, התוכנית עושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על ערכי הטבע שבמקום", כך מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן. התוכנית תוכננה על ידי אדריכל יוסי בן נעים.

נזכיר כי התוכנית המקורית להקמת האצטדיון הייתה בחלק הדרום מערבי של העיר רחובות, שם החלו ב-2012 לבנות את התשתית. אולם, עקב התנגדות התושבים, הועתקה התוכנית למיקום החדש, ונערכו בה ההתאמות הרלוונטיות. עוד נמסר היום מהוועדה המחוזית כי תהליך ההקמה צפוי לארוך כשנתיים וחצי, ומגרשי הכדורגל הקיימים של קבוצות הכדורגל ברחובות צפויים להפוך למתקני אימונים.

ראש העיר רחובות, רחמים מלול, אמר היום לאחר אישור התוכנית כי: "כעת גם בבירת השפלה יהיה אצטדיון עירוני מודרני וחדיש. האצטדיון הוא חיוני לעיר, ולכן נלחמנו על הקמתו במשך חמש השנים האחרונות, תוך צליחת קשיים והתנגדויות רבות. עם אישור הוועדה המחוזית, המכרז לבניית המגרש צפוי לצאת בשבועות הקרובים".