נתניהו צפוי להיחקר בקרוב בחשד לשוחד גם בתיק 4000

גורמים המקורבים לחקירה אמרו היום ל"גלובס" כי תיק בזק נראה כתמונת מראה חמורה של תיק 2000, שבו נתניהו חשוד שניסה להגיע לעסקה מושחתת עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ
ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייחקר בקרוב באזהרה במשטרה גם בתיק 4000 - כך מעריכים גורמים במערכת אכיפת החוק. לפי ההערכות, נתניהו ייחקר בחשד לקבלת שוחד. תיק 4000 הוא אם כן התיק השלישי שבו נתניהו ייחקר בחשד לקבלת שוחד, אחרי תיקים 1000 ו-2000.

אחרי הארכות המעצר של מקורבי נתניהו שבוצעו אתמול (א'), ולאור המידע שהתגלה למשטרה ולרשות ניירות ערך בשבועות האחרונים אודות יחסי ה"קח ותן" לכאורה בין נתניהו לבין שאול אלוביץ' ששלט בבזק ובאתר וואלה, נתניהו יצטרך לספק תשובות לשורה ארוכה של שאלות קשות שתציג בפניו המשטרה.

גורמים המקורבים לחקירה אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי תיק בזק נראה כתמונת מראה חמורה של תיק 2000, שבו נתניהו חשוד שניסה להגיע לעסקה מושחתת עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס.

יתר על כן, תיק 4000 נראה כבר עתה כתיק עם ראיות חזקות, שכוללות עשרות אם לא מאות תכתובות מייל ושיחות מפלילות לכאורה בין החשודים לבין עצמם. אתמול האריך בית משפט השלום בתל-אביב את מעצרם של 7 העצורים הבכירים בקבוצת בזק ומקורבי ראש הממשלה נתניהו שנעצרו אתמול. אחד ממקורבי ראש הממשלה העצורים חשוד בקבלת שוחד ושיבוש הליכי משפט.

על החקירה ועל שמות החשודים מוטל צו איסור פרסום, אך עורך דינו של מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר - שכבר נעצר ונחקר בפרשת בזק ואף הושעה מתפקידו בעקבות החקירה - אישר אתמול בגלי צה"ל כי פילבר הוא בין העצורים הבוקר. עו"ד דרור ארד-איילון אמר עוד כי "לפילבר אין מה לתרום לחקירה". עצור נוסף שנחשב חשוד מרכזי הוא איש תקשורת בכיר לשעבר שנחשב מקורב מאוד לנתניהו.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "מדובר בעוד חקירת-סרק בלחץ התקשורת. מסע הצייד התקשורתי נמשך במלא עוזו. אחרי שיצא האוויר מתיקים 1000 ו-2000, ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר בתיק 3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש - 4000. גם ממנו ייצא כל האוויר".