החשודים בעקבות לפיד

להזכיר את לפיד בנשימה אחת עם נתניהו? צריך להיות חסיד שוטה מאוד כדי לעשות זאת

יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

נתניהו קיבל ולקח שוחד? - מה פתאום? זה יאיר לפיד. ויש לכך הוכחה נחרצת: היו לו 3 סבתות, ולא סבתא אחת שהושמדה בשואה. אז מה לכל הרוחות נטפלים אל נתניהו וכל עוזריו, מלוויו, בני משפחתו, אנשי מפלגתו ושאר טפיליו? מה הוא כבר עשה? בסך-הכול הוא "רק" השחית כל דבר בסביבתו, את מפלגתו ואת המדינה כולה. שיקר בלי ועם הכרה, עשה קומבינות ועבר לכאורה על החוק.

האם לפיד שיקר?

אבל - ללפיד היו 3 סבתות. והוא אמר שהייתה לו סבתא אחת שנרצחה בשואה. תפסנו אותו. השקרים של נתניהו ואנשיו מחווירים לעומת הגילוי הזה. צוללות, בזק, רשות השידור, הכול-הכול - אבל לא סבתות.

אז מה האמת? האם לפיד שיקר? בדיקה העלתה כי קרובת המשפחה של לפיד שנספתה אכן לא הייתה סבתו. היא הייתה הסבתא רבתא שלו, ושמה בפולין היה הרמינה למפל. איך זה שהמשטרה עדיין לא זימנה את לפיד לחקירה, כפי שנעשה עם נתניהו וחבר מרעיו?!

הסבתא רבתא

בסך-הכול זה די פתטי. נראה שהימין ושוליו הנאמנים לא היו מוכנים למה שקורה עכשיו. איך אמרה מיס ירושלים מירי רגב בפרפרזה? בשביל מה אנחנו בשלטון אם איננו יכולים לשלוט במשטרה? העובדה שאינם שולטים בה באה לימין בהפתעה מובנת. הרי נתניהו מינה לתפקיד המפכ"ל אדם שלפי כל הסימנים "אפשר לסמוך עליו" - והנה, שוד ושבר, מתברר שהם צדקו, באמת אפשר לסמוך על רוני אלשיך. אלא שלא לזה הם התכוונו. אז מה עושים כדי להציל את נתניהו ממלתעות מעשיו שלו? בונים שעיר לעזאזל שהכותרות ילכו אליו ויניחו לנתניהו. והם החליטו ללכת על לפיד, כי הוא גם האיום הגדול ביותר על שלטון נתניהו. הלכו וחפרו ומצאו את הסבתא רבתא. כפיים!

לא עבירה, אבל לא אמין

לא קשה למצוא אצל יאיר לפיד אי-דיוקים וטעויות. מכיוון שההשכלה הפורמלית שלו לוקה בחסר, יש לו נטייה להתגנדר בציטוטים מפורסמים כדי להישמע משכיל. ולעתים הוא נופל. הצטברות של הגיגים מופרכים אמנם לא מתגבשת לכדי חשדות בעבירה כלשהי, אבל זה יוצר תחושה לא נעימה של חוסר אמינות. הייתי מציע ללפיד לא לנסות להיות מה שאיננו, לא ללכת לדוג במים שאינם מוכרים לו - בקיצור להיות אמיתי - להבדיל מפומפוזי ומתחזה.

שירת החסיד השוטה

אבל להזכיר את לפיד בנשימה אחת עם נתניהו? צריך להיות חסיד שוטה מאוד כדי לעשות זאת. במקום לרדוף אחר רוחות עוועים - מוטב לאנשי הימין להתחיל לחפש מנהיג חדש, זה יהיה הרבה יותר מועיל.