הג'וב החדש של הבכיר לשעבר בטבע - בחברת תרופות ירדנית

סיגורדור (סיגי) אולפסון, שהגיע לטבע בתקופת ארז ויגודמן, ימונה למנכ"ל Hikma Pharmaceuticals הירדנית

הג'וב החדש והמפתיע של סיגורדור (סיגי) אולפסון, שהיה בכיר בחברת התרופות הישראלית טבע, נמצא בירדן: חברת התרופות הגנריות הירדנית Hikma Pharmaceuticals הודיעה היום על מינויו של אולפסון לתפקיד מנכ"ל החברה. אולפסון, איש מקצוע מוערך בתעשיית התרופות הגנריות, הגיע לטבע בתקופת המנכ"ל הקודם ארז ויגודמן, וניהל את חטיבת הגנריקה של טבע.

אולפסון, לצד ויגודמן, נחשב למי שהוביל את עסקת הרכישה של אקטביס מידי אלרגן ב-2016 תמורת קרוב ל-40 מיליארד דולר. בעברו ניהל אולפסון את אקטביס - במקור, חברת תרופות גנריות מאיסלנד, מדינת מוצאו של אולפסון עצמו. לימים מוזגה אקטביס עם אלרגן והפכה לזרוע הגנרית של אלרגן, עד שנרכשה על-ידי טבע ברכישה שבדיעבד התבררה ככושלת והובילה לחוב ענק.

בדצמבר 2016 אולפסון פרש במפתיע מטבע, וזו הייתה הטלטלה הראשונה מתוך רבות שעברו על טבע מאז (וכללו את הדחת ויגודמן, הפחתת תחזיות פיננסיות, מחיקות מוניטין עצומות, ביטול הדיבידנד ועוד).

מניית Hikma  קפצה היום בלונדון ב-8.9% בתגובה לדיווח, ושווי החברה הוא 2.3 מיליארד ליש"ט. לפי הודעת החברה, אולפסון יחליף את המנכ"ל הנוכחי, סעיד דרוואזה, שימונה ליו"ר פעיל. אולפסון יהיה אחראי על התוויית האסטרטגיה של החברה ויתמקד בהאצת הצמיחה הגלובלית שלה.