אלגומייזר תירשם למסחר בארה"ב באמצעות איגרת מעקב

אלגומייזר תיסחר רק מעבר לדלפק, ולא תוכל לגייס הון בארה"ב באמצעות ה-ADR הללו

נועם בנד /צילוםפרטי
נועם בנד /צילוםפרטי

חברת התוכנה אלגומייזר , שהודיעה לאחרונה שהיא בוחנת הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי (ICO), החלה בתהליך רישום החברה למסחר בארה"ב. הרישום יתבצע באמצעות ADR - איגרת הנסחרת בבורסה אמריקאית ועוקבת אחר מניית חברה זרה - מסוג 1.

המשמעות היא שאלגומייזר תוכל להיסחר רק מעבר לדלפק ולא תוכל לגייס הון בארה"ב באמצעות אותן ADR. לפי הודעת החברה, הערכת הזמן לרישום החברה היא כחודשיים, והוא מותנה באישור ה-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב).

"החברה סבורה כי הרישום בארה"ב יאפשר חשיפה טובה יותר לציבור מחוץ לישראל, ובכך יקדם את החברה בארץ ובחו"ל.

"החברה מתכננת לבצע ICO בחשיפה גלובלית משמעותית, בשווקים בינלאומיים", נכתב בהודעת אלגומייזר. "כניסה לשוק ההון האמריקאי באמצעות רישום המניות בארה"ב, עשויה לסייע בהצלחת ה-ICO בשווקים הגלובליים".

הרישום בארה"ב - עפ"י הסכם השקעה

לדברי אלגומייזר, הרישום למסחר בארה"ב מתבצע בהתאם להסכמי ההשקעה וההלוואה עליהם חתמה החברה ביולי 2017. באותה עת אלגומייזר גייסה 6.7 מיליון שקל, כשהנפיקה לקבוצה של משקיעים מניות במחיר 5 שקלים למניה ואופציות במחיר מימוש של 6.5 שקלים. המחיר הנוכחי של המניה הוא כ-3.8 שקל. לאחר הגיוס רכשה אלגומייזר את חברת Linkury בעסקה של 11 מיליון דולר.

אלגומייזר נסחרת בבורסה בת"א בשווי של 80 מיליון שקל (לאחר ירידה של 14% במניה בשנה האחרונה). החברה פעילה בשוק הפרסום באינטרנט, וכאמור הודיעה לאחרונה על כוונתה לבצע ICO במטרה להטמיע את טכנולוגיית הבלוקצ'יין במוצר שלה, שמבצע תהליכים כמו יצירת קמפיינים שיווקיים באינטרנט.

בחברה ציינו אז כי "מטרת המהלך היא לנצל את טכנולוגיית הבלוקצ'יין, המאפשרת ניהול זרימת מידע ותהליכים בצורה מאובטחת, וכך להוסיף במערכת מודולים של וידוא קבלת השירות בפועל, קבלת תשלום, אישור ביצוע השירות, שיוך מיטבי של לקוחות ולידים והענקת אחריות".

נועם בנד / צילום: דני בראדון
 נועם בנד / צילום: דני בראדון