מחיר למשתכן: הזוכים במגרשים לבניית 94 דירות מוזלות

הדירות במכרזים שנסגרו נמצאות בחדרה, מצפה רמון ומעלה אדומים ■ במקביל המכרזים כוללים גם 36 דירות למכירה בשוק החופשי בסך-הכול

מצפה רמון / צילום: אייל פישר
מצפה רמון / צילום: אייל פישר

שלושה מכרזי מחיר למשתכן נסגרו למתן הצעות לפני מספר ימים, והיום (ג') פורסמו התוצאות. מדובר במכרזים בחדרה (גבעת אולגה), מצפה רמון (רמות ספיר) ומעלה אדומים. סך-כל היצע הדירות במכרזים השונים עמד על 148 דירות בסך-הכול, 103 מתוכן דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן. בחדרה ובמעלה אדומים נרכשו כל המגרשים בעוד במצפה רמון הוכרזו זוכים בשלושה מגרשים בעוד הרביעי נותר ללא הצעות. סך-כל הדירות המוזלות במכרזים שנסגרו בהצלחה עומד על 94 דירות. במקביל המכרזים כוללים גם 36 דירות למכירה בשוק החופשי בסך-הכול.

בחדרה, בגבעת אולגה במערב העיר, זכתה חברת בוני בניין פיתוח והשקעות בשני המגרשים שיצאו למכרז, ותוכל לבנות 26 דירות מוזלות לצד 4 דירות למכירה בשוק החופשי. על פי נתוני המכרז וההצעות הזוכות, מחיר דירת 83 מ"ר לזכאים צפוי לעמוד על החל מכ-672.1 אלף שקל, דירת 108 מ"ר בהחל מכ-873.5 אלף שקל ומחיר דירת 128 מ"ר לזכאים בהחל מכ-1.03 מיליון שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ ושטחי החניה, המרפסת והמחסן. 

במעלה אדומים שווק מגרש אחד בלבד בו זכתה חברת דליה אליספור חברה קבלנית לבנייה. על מגרש זה תוכל החברה לבנות 44 יחידות דיור, 40 מהן מוזלות לזכאים ועוד 4 לשיווק ומכירה בשוק החופשי במחיר מלא. על פי ההצעה הזוכה במכרז, דירת 93 מ"ר תשווק לזכאים בהחל מכ-907 אלף שקל, דירת 108 מ"ר בהחל מכ-1.05 מיליון שקל ודירת 138 מ"ר בהחל מכ-1.34 מיליון שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ ושטחי החניה, המרפסת והמחסן. 

במצפה רמון פורסמו מכרזים לארבעה מגרשים שונים בשכונת רמות ספיר, שלושה מהם נרכשו ואחד נותר על המדף. חברת טואיטו נחמיה יוני זכתה בשלושת המגרשים ותוכל לבנות 56 יחידות דיור בסך-הכול, 28 מהן מוזלות לזכאים ו-28 דירות נוספות לשיווק ומכירה בשוק החופשי במחיר מלא. על פי תוצאות המכרז, דירה בשטח 96 מ"ר תשווק לזכאים בהחל מכ-539 אלף שקל, דירה בת 111 מ"ר בהחל מכ-632.6 אלף שקל ודירת 121 מ"ר בהחל מכ-695 אלף שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, ושטחי החניה, המרפסת והמחסן, וגם מענק לרוכשים הזכאים בגובה 60 אלף שקל. המגרש הנוסף שיצא למכרז אך לא זכה להצעות מצד קבלנים או יזמים כלל 18 דירות בסך-הכול, מחציתן לזכאים.

לגבי כל שלושת המכרזים, חשוב לציין כי מדובר במחירים המתבססים על ההצעה הזוכה במכרז עוד טרם תכנון מפורט על הקרקע ולכן מדובר באומדן בלבד.

על פי מעקב "גלובס" אחר המכרזים שנסגרו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, מדובר נכון להיום ב-47,515 דירות מוזלות שצפויות להיבנות ברחבי הארץ במגרשים בהם זכו יזמים או קבלנים. מדובר במספר שאינו כולל תוספת שבס (תוספת במספר הדירות בסמכות הוועדה המקומית) שעשויה להגדיל את מספר הדירות המוזלות הכולל אולם אין וודאות שבכל רשות התוספת האמורה תתקבל ולעיתים במסגרת התוספת מדובר בדירות המשווקות בשוק החופשי ולא דירות מוזלות.