צה"ל מחפש חברות שיעסיקו חיילים משוחררים

במסגרת התוכנית, צה"ל התקשר עם כ-30 חברות גדולות במשק בתחומי התעשייה, המלונאות וההובלה, לקראת שילוב של חיילים שייקלטו לשורותיהן כעובדים עם שחרורם מצה"ל

חיילים בבקו"ם/ צילום: בן אברהם - במחנה
חיילים בבקו"ם/ צילום: בן אברהם - במחנה

מאות חיילים לפני שחרור מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) של צה"ל עברו במהלך השנה האחרונה תהליכי הכשרה ייעודיים לקראת שילובם כעובדים מן המניין בחברות תעשייתיות. זאת, על רקע המחסור במסגרות של חינוך מקצועי וטכנולוגי, שמתבטא במחסור חריף בעובדים מקצועיים בתעשייה.

היום (ג') צה"ל פתח בקמפיין שבמסגרתו הוא חושף את התוכנית שמוביל אט"ל בשנה האחרונה, "מקצוע לחיים". במסגרת התוכנית, צה"ל התקשר עם כ-30 חברות גדולות במשק בתחומי התעשייה, המלונאות וההובלה, לקראת שילוב של חיילים שייקלטו לשורותיהן כעובדים עם שחרורם מצה"ל. בין החברות גם אלביט מערכות, רשת המלונות ישרוטל, שופרסל ואלקטרה.

במטרה לקדם את התוכנית, הוקם באט"ל מדור מיוחד שבראשו עומדת רס"ן אסנת לוי, ובקרוב פעילותו תורחב ותיעשה במסגרת של מינהלת ייעודית. "אנחנו מכוונים את החיילים שמשרתים ממילא בתפקידים טכנולוגיים לעבודה באזרחות בחברות שמובילות במשק, כי מצאנו שעם שחרורם מצה"ל הם 'מתפספסים' לתעשייה. זה בזמן שהם יכולים להשתלב בתפקידים מצוינים ולהתפרנס בכבוד", אומרת רס"ן לוי.

במסגרת התוכנית, חיילים במקצועות טכנולוגיים המשרתים ביחידות אט"ל ייחשפו כבר במסגרת שירותם לפעילות השוטפת של חברות תעשייתיות, וזאת למשך תקופה של חודש אחד בכל שנה, שבו יעבדו באותה חברה. "התגובה הנפוצה ביותר בקרב חיילים שנחשפים לתעשייה במסגרת התוכנית, היא 'לא ידענו'", אומרת לוי. "רבים מהם משתחררים מצה"ל ומתחילים לחפש את עתידם באזרחות, בזמן שיש להם יכולות ומיומנויות להשתלב בחברות מובילות בזכות הכשרות מקצועיות ותפקידים שמילאו בצה"ל".

במהלך השנה האחרונה נקלטו כ-10 מבוגרי יחידות של אט"ל לעבודה קבועה בחברת אל-אופ שמקבוצת אלביט מערכות, וזאת דרך תוכנית הכשרה ייעודית שגיבשו צה"ל, אלביט ואורט רחובות. "כעת אנו פונים לחברות גדולות נוספות במשק, כדי שישתלבו בתוכנית שלנו, שכן מדי שנה אנחנו משחררים למשק כ-700 חיילים שלחלקם הכשרות במקצועות נדרשים, כמו טכנאים, הנדסאים ועוד אלפי נהגים שיכולים להשתלב בחברות הובלה", אומרת לוי.