ניצב בדימוס מנשה ארביב הורשע בעבירת אי-מילוי חובה רשמית

בכתב האישום נגד ארביב נטען כי הוא פנה לרב יאשיהו פינטו בבקשות עזרה בזמן ששירת בתפקידים בכירים במשטרה ■ במסגרת הסדר הטיעון הוסרו האישומים של מרמה והפרת אמונים ■ ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש

מנשה ארביב / שלומי יוסף
מנשה ארביב / שלומי יוסף

שופטת בית משפט השלום בראשון-לציון, עינת רון, הרשיעה היום (ה') את ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר ראש לה"ב 433 במשטרה, בעבירת אי-מילוי חובה רשמית. זאת, במסגרת הסדר טיעון מקל שנחתם עם ארביב. במסגרת ההסדר הוסרו האישומים של מרמה והפרת אמונים שבהם הואשם ארביב בתחילת הדרך.

בכתב האישום נגד ארביב נטען כי הוא פנה לרב יאשיהו פינטו בבקשות עזרה בזמן ששירת בתפקידים בכירים במשטרה. עוד נטען נגד ארביב כי הוא נמנע מלדווח לגורמים הרלוונטיים במשטרה על אודות הקשר שבו היה מצוי עם הרב, אף שהיה חייב לדווח.

נזכיר כי פינטו שימש עד מדינה בתיק של ארביב. פינטו עצמו ריצה שנת מאסר בכלא, לאחר שהורשע בניסיון למתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל.

ניצב בדימוס ארביב, ששימש גם כנציג משטרת ישראל בארה"ב וכסגן מפקד מחוז תל-אביב, הודה בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע במסגרת הסדר טיעון שהוגש באישור פרקליט המדינה. הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש שיוטל עליו.

ארביב מיוצג על-ידי עו"ד יהושע רזניק.