הזירה הפוליטית מגיבה לחתימת הסכם עד מדינה עם ניר חפץ

בנאום שנשא אתמול בפני שדולת איפא"ק נזהר יו"ר העבודה, אבי גבאי, בדבריו ■ יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אין אדם אחד בישראל שחושב שלרה"מ באמת אכפת משאלת הגיוס או מהתקציב. הדבר היחיד שמעסיק אותו זה החקירות"

יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בשבועות האחרונים, מדי יום או יומיים מגיעה ידיעה נוספת על מקורב החותם על הסכמי עד מדינה ועומד להפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולעתים נדמה כי אפילו נבחרי הציבור נותרים ללא מענה להתרחשויות.

אתמול (א') בלילה, בנאום בפני שדולת איפא"ק, נזהר יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בדבריו. הוא העדיף להזכיר את המילה "שחיתות" באופן כללי ולא להצטייר כמי שמדבר נגד ראש ממשלה מכהן בפני פורום של 15 אלף יהודים מעריצי ישראל.

גבאי אמר לקהל: "כלכלה צודקת היא גם כלכלה נקייה משחיתות. כמדינה וכאזרחים, אנחנו טובים יותר מכותרות החדשות שיוצאות לאחרונה מישראל. הכלכלה החזקה שלנו מבוססת על אנשים מוכשרים, חכמים ויצירתיים יותר מכל מדינה בעולם".

היום (ב') התייחס גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לנעשה. לדבריו, "אין אדם אחד במדינת ישראל שחושב שלראש הממשלה באמת אכפת משאלת הגיוס או מהתקציב. הדבר היחיד שמעסיק אותו זה החקירות. איך הוא יעצור את החקירות. וכשהוא בארץ, הוא יושב מול הפייסבוק וכותב לאזרחים למה אסור לסמוך על המשטרה ועל שאר מוסדות המדינה. זה אסון".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת הסיעה: "החקיקה שמוצעת על-ידי החרדים היא פרודיה. החרדים לא רוצים חקיקה של חוק הגיוס - הם רוצים גניבת חוק בזבנג וגמרנו. עם כל ההשלכות הביטחוניות החברתיות והכלכליות, השאיפה להעביר חוק גיוס בשבוע אחד, זה לא רציני ולא אפשרי. הפתרון שלנו הוא ועדה מקצועית המורכבת מאנשי צה"ל ואנשי הביטחון שיניחו הצעה רצינית".