חפץ מחליף עו"ד: אלה הסנגורים שלא מוכנים לייצג עדי מדינה

עו"ד ירון קוסטליץ יפסיק לייצג את ניר חפץ בשל הפיכתו לעד מדינה ■ גם עו"ד נתי שמחוני הפסיק לייצג את מיקי גנור מיד כשזה הפך לעד ■ סנגורית מוכרת מסבירה את הרציונל: "אני עורכת דין ולא מאכערית. לא אסייע לחשוד להשיג הישגים ע"י גרימת נזק לאדם אחר"

ירון קוסטליץ / צילום: שלומי יוסף
ירון קוסטליץ / צילום: שלומי יוסף

לצורך קיום המגעים להסכם עד מדינה שכר ניר חפץ לאחרונה את שירותיו של סנגור חדש - עו"ד אילן סופר ממשרד גולדפרב-זליגמן. זאת, לאור העובדה שעו"ד ירון קוסטליץ, המייצג את חפץ למן פרוץ החקירה נגדו, הבהיר כי הוא אינו מייצג עדי מדינה.

הגישה של קוסטליץ היא חריגה, אבל הוא לא הסנגור היחידי שלא מוכן בשום פנים ואופן לייצג עדי מדינה. עו"ד נתי שמחוני, למשל, הפסיק לייצג את מיקי גנור מיד כשזה הפך לעד מדינה.

קוסטליץ, שמחוני וסנגורים אחרים רואים בייצוג עדי מדינה כדבר שמנוגד לאתוס שלהם. מה עוד שקוסטליץ עבד שנים במשרד עורכי הדין יעקב וינרוט והוא בן-טיפוחיו של וינרוט. וינרוט, נזכיר הוא סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. קוסטליץ מסר היום (ב'): "איני מייצג עדי מדינה. לא ידוע לי שניר הוא עד מדינה".

סנגורית מוכרת שעמה שוחחנו היום הסבירה את הגישה שבה נקט גם קוסטליץ באמצעות הדוגמה של המקרה של שולה זקן ואהוד אולמרט: "שולה זקן, למשל, עשתה פשעים ללא ידיעת אולמרט ביחד עם שמואל דכנר. בית המשפט היה שולח אותה לכלא ל-6 שנים לו הייתה מורשעת. זקן קנתה את חירותה על פשעים שהיא ביצעה לבד במחיר הפללה של אדם אחר. להשקפת סנגורים כמוני, זהו מעשה בזוי שלא ניתן לשתף עמו פעולה".

לדבריה, "ברוב המקרים זהו צעד שגוי. ובכלל, מי שרוצה להיות עד מדינה, לא צריך עורך דין בעיניי. אני עורכת דין ולא מאכערית. לא אסייע לחשוד להשיג הישגים על-ידי גרימת נזק לאדם אחר.

"אני לא נותנת ציונים לסנגורים אחרים. כל אחד יעשה לפי תפיסתו. חשוב לי להדגיש כי מבחינתה של המדינה זה בהחלט לגיטימי לגייס עד מדינה, אבל הצומת שבו נמצא הסנגור הוא לא הצומת שבו נמצאת המדינה. אני יכולה לבחור את מי לייצג. המדינה צריכה למצות את הדין עם כולם".