כחלון: התקציב לא יעבור עד סוף המושב? לא אמשיך כשר אוצר

שר האוצר התייחס בישיבת סיעת כולנו למשבר הקואליציוני: "איך אוכל לבוא לקשישים ולנכים ולהגיד להם אין לנו הסכמה על חוק הגיוס, ולכן לא תקבלו כסף?"

משה כחלון / צילום: מארק ניימן, לע"מ
משה כחלון / צילום: מארק ניימן, לע"מ

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, התייחס היום (ב') בישיבת סיעת כולנו למשבר הקואליציוני ואמר: "התקציב הזה שהעברנו מוגדר כתקציב חברתי מהטובים שהיו בשנים האחרונות במדינת ישראל. הוא טוב לקשישים, לצעירים, למשפחות. התקציב משקף את ארגז הכלים שביקשה מפלגת כולנו כשהצטרפנו לממשלה. אמרנו שאנחנו מפלגה חברתית שרוצה לפעול למען האוכלוסיות שנזנחו בשנים האחרונות והתקציב הזה משקף את המצע והאג'נדה שלנו". 

לדבריו, "אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב - אין לי מנדט ציבורי להמשיך כשר אוצר. אפר את ההסכם עם הבוחר. למפלגה שלנו יש הסכם עם הבוחר שאנחנו נפעל בתחומים האלה: דיור, הורדת מסים בפחתת מכסים, סבסוד צהרונים, הגדלת חופשות. ללא העברת התקציב לא נוכל לקיים את ההסכם הזה עם הבוחר. לכן, אני לא רואה איך אוכל להמשיך לתפקד כשר אוצר.

"לא אוכל לבוא לקשישים ולהגיד להם אין לנו הסכמה על חוק הגיוס, ולכן לא תקבלו כסף. לא אוכל לבוא לנכים ולהגיד להם שהם לא יוכלו לקבל את התוספות, כי אין הסכמה על חוק הגיוס. כנ"ל לגבי צמצום החופשות בבתי הספר, הגדלת הקצבאות לניצולי שואה, והזוגות הצעירים שמחכים לדירות במחיר למשתכן. לא אוכל לבוא לכל אלה ולומר: "אין לנו כסף כי התקציב לא עבר בגלל חוק הגיוס". 

כחלון הוסיף: "אני חושב שנעשתה פה טעות גדולה מאוד שחיברו את חוק הגיוס להעברת התקציב. זה לא רק תקציב ל-2019. זו טעות לומר זאת. אנחנו הקדמנו כספים משנת 2019 ל-2018 כדי לאפשר ולתת לאוכלוסיות קצבאות ותוספות. אם לא עובר תקציב 2019 יש לכך השפעה ישירה על 2018, כי הקדמנו כספים. אי העברת התקציב תתקע את המדינה. זה יפגע באוכולוסיות שאני לא מוכן שיפגעו. אוכלוסיות שקופחו הרבה מאוד שנים. הייתה החלטת ממשלה והחלטת ראשי מפלגות קואליציה שהתקציב יעבור במושב הזה, ואנחנו נתעקש על כך.

"אנחנו לא חושבים שצריך ללכת לבחירות מוקדמות, אין בכך טעם. הממשלה הזו עובדת מצוין ומתפקדת מצוין. היא צריכה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019. מי שרוצה לגרור אותנו לבחירות מיותרות פוגע בציבור, במשק וביציבות.

"אני מקווה שחברינו בקואליציה יתעשתו ויצביעו בעד העברת התקציב. חוק הגיוס הוא חלק מההסכם הקואליציוני, ונגיע להסכמות כפי שהיה בעבר. אין לי ספק שעם רצון טוב אפשר להימנע מבחירות ושנוכל כולנו להמשיך לעבוד".