עסקת בזק על סף פיצוץ: סיידוף דורשת למנוע את יוזמת גרנות

קבוצת סיידוף טוענת כי חלה התפתחות מהותית לרעה בתנאי העסקה לרכישת קבוצת יורוקום ■ מזהירה כי השינויים של יו"ר בזק דוד גרנות משמעותם סיכול יכולתה לממש את השליטה בחברה

נתי סיידוף  / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

במכתב ששלחה קבוצת סיידוף לבנקים היא מדווחת כי חלה הרעה מהותית בעסקה רכישת יורוקום, וזאת בעקבות המאבק שמנהל יו"ר דירקטוריון בזק הזמני דוד גרנות לשנות את האופן שבו נבחרים דירקטורים לדירקטוריון בזק - מה שמונע מקבוצת סיידוף לממש את השליטה בבזק בהתאם לצו הבזק, ובהתאם למה שסוכם עימה בהסדר הנושים לרכישת יורוקום.

במכתב שנשלח מטעם עורכי הדין של קבוצת סיידוף, שמעונוב ושות' באמצעות עו"ד אמיר ברטוב, מזהירה החברה מפני ההשלכות של המהלך, והיא עושה זאת היום משום שמחר מתכנס דירקטוריון בזק כדי לקבל החלטות על מינויים של שלושה דירקטורים מטעם חברת ביקום שהיא חברה בת בשרשרת החברות ביורוקום שמחזיקה בבזק.

לטענת קבוצת סיידוף, המגובה בחוות דעת שהגישה עו"ד נגה רובינשטיין, היתר השליטה בבזק לא יתקיים במידה והדירקטוריון יפעל לשינוי אופן בחירת הדירקטורים, ויקבע סף כניסה שיגביל את יכולתו של סיידוף למנות את נציגיו לדירקטוריון, כולל פגיעה ביכולתו למנות יו"ר דירקטוריון מטעמו.

במכתב מציינת הקבוצה כי היא עדה למחול שדים סביב מה שקורה בימים האחרונים בדירקטוריון בזק, כאשר ביקום, מנסה לממש את שליטתה בבזק דרך רצונה להחליף שלושה דירקטורים מטעמה, אך היא נתקלת בהתנגדות של דירקטוריון בזק, ובעלי מניות בבזק, הפועלים בעוצמה כדי למנוע ממנה לממש את חובתה לשלוט בבזק בהתאם להיתר השליטה שיש בידה.

סיידוף מאשימה את ביקום שנכנעה הלכה למעשה לדרישות החדשות של הדירקטוריון בכך שהסכימה כי יאושרו קריטריונים לבחירת הדירקטורים, וכי הסכימה כי ימונו דירקטורים בלתי תלויים שלא יומלצו על ידה. לדבריה, המצב הנוהג בבזק הוא שקבוצת יורוקום מינתה שלושה דירקטורים ללא קריטריון מגביל, המליצה על זהות הדירקטורים הבלתי תלויים ועל זהות הדירקטור נציג העובדים, כך שסך הכל הייתה לה השפעה על מינוי 6 דירקטורים לדירקטוריון בזק.

כעת עומדת קבוצת יורוקום להסכים למצב שבו ימונו דירקטורים נוספים בלתי תלויים, שימונו שלא על פי המלצתה, על אי מינוי יו"ר מטעמה של ביקום, ועל קריטריונים למינוי דירקטורים. המשמעות של זה היא שיורוקום מאבדת את היכולת לשלוט בדירקטוריון בזק ולכוון את פעילותה.