ביקושים של 230 מיליון שקל לאג"ח של רמות בעיר

החברה גייסה 80 מיליון שקל בריבית של 4.37% ■ בכוונת החברה להשתמש בכספים לצורך סגירת הלוואות, הגדלת ההון העצמי ומימון המשך הפרויקטים ברמת השרון

חברת רמות בעיר של צמד יזמי הנדל"ן איציק ברוך (בעלי קבוצת יובלים) וישראל לוי (ישראל לוי נדל"ן), השלימה אתמול בהצלחה את השלב המוסדי וגייסה כ-80 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח (סדרה א', שקלית) בבורסה בת"א.

ההנפקה זכתה לביקושים בהיקף של כ-230 מיליון שקל וריבית הסגירה במכרז נקבעה על 4.37% לעומת ריבית מקסימום של 5.5% (מרווח של כ-3.8% על הממשלתית המקבילה). השלב הציבורי יתקיים בימים הקרובים. את ההנפקה הובילה דיסקונט חיתום.

חברת "רמות בעיר", הנמצאת בבעלות משותפת ושווה של שני היזמים, בניהולו של אליאב מימון, מקימה את מתחם המגורים "רמות השרון" ברמת השרון. מדובר במתחם פינוי-בינוי ברחוב החלוץ, שבתוכו ארבעה פרויקטים, אשר במסגרת כל אחד מהם יוקם מגדל בן 23-26 קומות. בסך הכול יוקמו במתחם 588 יחידות דיור חדשות, במקום 168 יחידות דיור קיימות.

המגדל הראשון נמצא בעיצומה של הבנייה (שלד קומה 23), ואילו השני נמצא בתחילת הבנייה (חפירה ודיפון), זאת לאחר שדיירי שני הפרויקטים הללו פונו מבתיהם, וארבעה בנייני רכבת מתוך שבעה בניינים ישנים נהרסו.

הדירות החדשות שייבנו בפרויקט יהיו בנות ארבעה-שישה חדרים, ופנטהאוזים. הדיירים שמפנים דירות בנות שלושה וארבעה חדרים, בשטחים של כ-55-80 מ"ר, יקבלו דירות חדשות, בנות ארבעה-חמישה חדרים, בשטחים של 100-115 מ"ר, שיכללו מרפסת, ממ"ד וכן חניה בחניון תת-קרקעי. שטחו של הפרויקט כ-13 דונם, והוא יכלול פארק בשטח של 11 דונם. שיווק הפרויקט החל לפני כשנה וחצי.

בכוונת רמות בעיר לנצל עד 27 מיליון שקל מכספי הגיוס לצורך החזר הלוואה שלקחה מבנק מקומי למימון הפרויקט (ככל הנראה ההחזר יעמוד על כ-22 מיליון שקל) ועוד כ-5 מיליון שקל להעמיד כהון עצמי לפרויקט הענק. נוסף על כך, מתכננת החברה להעמיד כ-20 מיליון שקל נוספים מתמורת ההנפקה לצורך מימון השלבים הבאים בפרויקט. שאר כספי ההנפקה מיועדים להשקעה בהמשך הפרויקט, או בפרויקטים אחרים שבהם מעורבת רמות בעיר. בספרי החברה רשומות הלוואות בעלים בהיקף של כ-30 מיליון שקל, שלא יוחזרו בארבע השנים הקרובות.

רמות בעיר מתכננת לשעבד לטובת בעלי איגרות החוב את העודפים שייצברו מהפרויקטים א' וב' של המתחם, הנאמדים בכ-145 מיליון שקל (64 מיליון שקל בגין פרויקט א' ו-81 מיליון שקל בגין פרויקט ב'). בסך הכול כוללים שני הפרויקטים 206 יח"ד למכירה, מתוכן נמכרו עד כה 66 יח"ד. סך המכירות של שני הפרויקטים מוערך בכ-500 מיליון שקל (246 מיליון שקל בשלב א' וכ-253 מיליון שקל בשלב ב'), והרווח הגולמי בגין שני פרויקטים אלו נאמד בכ-85 מיליון שקל (לפי דוחות המפקח מטעם הבנק המלווה).

מבחינת מועדי ההשלמה, החברה צופה להשלים את פרויקט א' בנובמבר 2019 ואת פרויקט ב' ביוני 2021. במסגרת פרויקטים ג' וד' מיועדות למכירה 204 יח"ד נוספות, בהיקף כספי של כ-500 מיליון שקל, ועם רווח גולמי חזוי של כ-90 מיליון שקל.