עוד סיבוב בין yes ל-RGE: האם Oboy תשודר בסלקום ובפרטנר?

הסדרה הפופולרית לילדים ולנוער עוררה עניין כששידורה הופסק 4 פרקים לפני תום העונה, בשל הסכסוך בין חברת הלוויין לבעלת ערוץ הילדים ■ כעת בסלקום ובפרטנר מתכוונים להתחיל לשדר אותה החל מהשבוע הבא, וב-yes נערכים לפנות לביהמ"ש

או בוי / צילום מסך
או בוי / צילום מסך

האם סדרת הילדים והנוער "Oboy", ששידורה הופסק 4 פרקים לפני תום העונה הראשונה, עומדת לחזור למסכים? ב-RGE, בעלת ערוץ הילדים, נערכים להעלות את שתי העונות של הסדרה (46 פרקים) בסלקום TV ובפרטנר TV - שתי הפלטפורמות שערוץ הילדים משודר בהן כיום. ב-yes, שהסדרה שודרה בה והופקה במקור עבורה, צפויים להתנגד ולפנות לפסים משפטיים.

הדרמה המוזיקלית "Oboy" זכתה לכותרות על רקע הפופולריות שלה בקרב הילדים ובני הנוער, אך היא מהווה חלק מקרב עקרוני ומתמשך שמנהלות yes ו-RGE מאז סוף 2016. באותה תקופה החליטו ב-yes להיפרד מערוץ הילדים ולהחליפו בערוץ אחר שמופק עבורה על-ידי חברת ההפקות של חיים סלוצקי. הפרידה העלתה את השאלה מה יעלה בגורלן של הפקות המקור הבלעדיות שהפיקה RGE עבור ערוץ הילדים ב-yes עם תום החוזה.

על-פי החוזה המקורי, yes אמורה לקבל את הזכויות על הפקות המקור שנעשו עבורה לתקופות של בין 10 ל-15 שנה, אך כפי שהתגלה, לחוזה הזה יש גם "נספח צד", או - בשם מפוצץ יותר - "הסכם סודי" שנלווה אליו. לטענת RGE, מההסכם הזה עולה כי הזכויות להפקות הבלעדיות נשארות אצלה לאחר תום החוזה. ב-yes שוללים את הפרשנות הזאת מכל וכל.

הפרשה הזאת הגיעה לדיון בבית המשפט, וזה עצר בינתיים את שידור המשך הסדרה - שהופסקה לאחר ששודר הפרק ה-21 מתוך 25 פרקי העונה הראשונה - אך לא הכריע עדיין בסוגיה העקרונית.

אז מה השתנה עכשיו? מלבד העובדה שערוץ הילדים משודר כעת בסלקום ובפרטנר, לאחרונה הגיע לפסים משפטיים דיון בסדרה אחרת בשם "מריו". גם כאן מדובר בהפקת מקור שנעשתה עבור yes, ולאחר שהסדרה החלה להיות משודרת בסלקום ובפרטנר, פנתה חברת הלוויין לבית המשפט כדי לעצור את המהלך, אך זה לא נענה לבקשה ואישר את שידורה בפלטפורמות המתחרות. ב-yes טוענים כי מהפסיקה לא עולה שהזכויות על ההפקות הבלעדיות אינן שלה.

בינתיים, בסלקום ובפרטנר נערכים להעלות את הסדרה כבר בשבוע הבא, כשהחשיבות עבורן במהלך היא לא רק בהעברת סדרה פופולרית אל הפלטפורמות שלהן - אלא גם ב"סימון וי" על השקעה בהפקות מקור. בניגוד ל-yes ולהוט, שתי הפלטפורמות החדשות אינן מחויבות רגולטורית להשקיע בשוק המקומי, עניין שאף הביא למחאה שהובילו ארגוני היוצרים בנושא. "Oboy" נחשבת לסדרה יקרה לז'אנר, ומבחינת שתי החברות מדובר כעת בהשקעה משמעותית יחסית בתחום הפקות המקור.

בתגובה רשמית נמסר מ-yes כי "אין שום אפשרות לשדר את פרקי הסדרה 'oboy' באף פלטפורמה מלבד yes, שכן שידור כזה הוא הפרת זכויותיה של החברה. yes תעמוד על כך ומול כל הפרה באמצעות הערכאות המשפטיות".