ביקושי ענק בהנפקת עמידר: הבטיחה גיוס של לפחות 900 מ' ש'

קיבלה ביקושים בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל ■ ההנפקה תשמש את עמידר לרכישת דירות למאגר הדיור הציבורי עד סוף 2019, וזאת בהתאם להסכם שנחתם בדצמבר האחרון בין עמידר לממשלה

עמידר / צילום: איל יצהר
עמידר / צילום: איל יצהר

הצלחה להנפקת אגרות החוב הראשונה של חברת הדיור הציבורי עמידר. החברה דיווחה אמש כי הבטיחה לעצמה גיוס של לפחות 900 מיליון שקל במסגרת שלב המכרז המוסדי בהנפקה, לאחר שקיבלה ביקושים בהיקף של 3.54 מיליארד שקל לאג"ח א' שהציעה.

סדרת אג"ח א' של עמידר היא סדרה שקלית לא צמודה. במסגרת המכרז המוסדי נקבע כי אג"ח א' תשלם ריבית של עד 1.45%, כאשר גובה הריבית הסופי יקבע במכרז הציבורי שיתקיים בתחילת השבוע הבא. בשלב זה תנסה החברה להשלים גיוס של 1 מיליארד שקל.

אג"ח א' של עמידר יעמדו לפירעון בין 2018 ל-2028 בעשרים תשלומים חצי-שנתיים שווים, וגם הריבית תשולם באותו המועד. לקראת ההנפקה זכתה עמידר לדירוג חוב מקומי מקסימלי עם אופק יציב משתי חברות הדירוג (דירוג AAA מ-S&P מעלות ודירוג Aaa ממידרוג), וזאת בשל התחייבות המדינה להעביר לעמידר תשלומים לטובת תשלומי קרן האג"ח, בהתאם ללוח הסילוקין.

ההנפקה תשמש את עמידר לרכישת דירות למאגר הדיור הציבורי עד סוף 2019, וזאת בהתאם להסכם שנחתם בדצמבר האחרון בין עמידר לממשלה, שהסדיר את רכישת הדירות על-ידי החברה באמצעות גיוס חוב סחיר לתקופה של עשר שנים. הדירות שיירכשו יירשמו על שם החברה כשהן נקיות מכל שעבוד, ועל כל דירה תרשום עמידר הערת אזהרה בדבר התחייבות החברה להעביר את הדירה על שם המדינה במסגרת הסכם גיוס החוב

נכון לסוף ספטמבר 2017, מנהלת עמידר כ-40.5 אלף יחידות דיור ציבורי, המהוות את חלק הארי של מאגר דיור הקבע הציבורי בישראל. ניהול נכסי הדיור הציבורי מתבצע בידי עמידר במסגרת הסכם ניהול מתחדש בין החברה, כזרוע ביצוע של הממשלה, לבין משרד הבינוי והשיכון. הסכם הניהול כולל בין השאר את אחזקת הדירות, התקשרות עם דיירים ואכלוס הדירות, גביית שכר הדירה ופיתוח סביבתי, וכן את מכירת הדירות לדיירי הדיור הציבורי בהתאם לקריטריונים שקבעה הממשלה.

מנתוני עמידר עולה, כי במהלך שנת 2016 היא רשמה הכנסות של 417 מיליון שקל ורווח תפעולי של 36 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 עמדו ההכנסות על 285 מיליון שקל, והרווח התפעולי על 13 מיליון שקל. הכנסות אלו נבעו בחלקן הגדול (כ-70%) מהסכם ניהול דירות הזכאים עבור משרד הבינוי והשיכון, וכן מהסכם ניהול נכסי רשות הפיתוח (כ-18%).