מדיוונד לקראת מכירה? דיווחה על "מו"מ לעסקה אסטרטגית"

החברה-האם כת"ב הודיעה כי בנק ההשקעות שגויס לביצוע העסקה מתמחה בתחום של מיזוגים ורכישות

חברת החזקות הביומד כלל תעשיות ביוטכנולוגיה הודיעה היום (ב'), כי החברה-הבת שלה (35%) מדיוונד מנהלת מו"מ לעסקה אסטרטגית. כת"ב הודיעה כי בנק ההשקעות שגויס למשימה, Moelis and company, מתמחה בתחום של מיזוגים ורכישות. מכאן ניתן להעריך כי המו"מ נסוב באפשרות למכירת החברה. על פי ההערכות, מכירה כזו תתבצע רק אם תהיה בפרמיה משמעותית על מחיר השוק.

מדיוונד , הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 112 מיליון דולר, מפתחת ומשווקת מוצר לטיפול בכוויות ובפצעים. אתמול, עוד לפני פרסום ההודעה ולקראת פרסום דוחות החברה היום, עלתה מניית החברה ב-5%. בעקבות ההודעה רשמה היום מניית כת"ב , המשתייכת לקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק, עלייה של כ-2%, והיא נסחרת לפי שווי של כחצי מיליארד שקל.

מדיוונד פיתחה תרופה לטיפול כוויות שמקורה בצמח האננס. התרופה, שמשווקת באירופה, מאפשרת לסלק רקמה מתה מאזור הכווייה, תהליך שמבוצע היום בניתוח. בינתיים ההכנסות של החברה נמוכות - 2.5 מיליון דולר ב-2017 כולה. עם זאת, החברה נמצאת בניסויים קליניים מתקדמים לאישור התרופה גם בארה"ב, וכן לטיפול בילדים. כמו כן היא נמצאת בניסוי באותו המוצר, בשינויים קלים, לתחום של טיפול בפצעים פתוחים שאינם נרפאים. מדובר בשוק המשמעותית גדול יותר משוק הטיפול בכוויות.

הפסדי החברה ב-2017 עמדו על כ-22 מיליון דולר. מדיוונד ממומנת במידה רבה על-ידי BARDA, זרוע מימון חדשנות שקשורה לצבא האמריקאי. היא כבר קיבלה מימון של עשרות מיליוני דולרים, וההסכם בין הצדדים, הכולל השקעה בפיתוח וברכישה של מוצרי החברה, אם יאושרו בארה"ב, יכול להגיע עד ל-112 מיליון דולר.