דעה: ירידת השווי של yes - גרנות, תפגין את המנהיגות הנדרשת

דוד גרנות היה בבזק שנרקמה עסקת בזק-יס, אלא שבמקום להפיק לקחים הוא מתבצר כעת בכסאו ■ דעה

העוקץ באזהרת הרווח שפרסמה בזק אתמול בלילה לא נעוץ במחיקת ה-90 מיליון שקל. מבחינה חשבונאית בזק עושה עכשיו תיקון כפי שהיא חייבת. מה שמעניין הוא מה שהיא לא עושה, וכאן תפוח האדמה הלוהט מונח לפתחו של דוד גרנות, היו"ר הזמני של דירקטוריון בזק.

אני מאמין שגרנות יודע בדיוק מה קרה בעסקת בזק-yes (בה רכשה בזק ב-2015 את מניותיו של בעל השליטה אלוביץ' ב-yes תמורת יותר מ-1 מיליארד שקל). איש יסודי כמוהו, בוודאי למד על חקירת הרשות לניירות ערך, ואיך היא התגלגלה להמלצות לכתבי אישום נגד בכירים בחברה. אם כך, נשמע לא הגיוני שגרנות לא יידע שצפויות מחיקות בגין הערכת השווי של yes. עכשיו תסביר בבקשה לציבור מר גרנות, מה אתה עושה כיו"ר הדירקטוריון כאשר אותם אנשים שהיו מעורבים בעסקת בזק-yes המושחתת ממשיכים לשבת בתפקידיהם, ואתה רואה שהם השמידו ערך לציבור במאות מיליוני שקלים?

מה בדיוק אתה עושה כשאתה רואה ששרשרת המחדלים של שומרי הסף בחברה אפשרה לגנוב כספי פנסיות של הציבור במאות מיליוני שקלים, אבל אלו נמצאים באותם מקומות ובאותם תפקידים, ואתה במקום להרחיקם מגייס אותם לטובת המאבקים האישיים שלך, להבטחת קדנציה מרופדת היטב כיו"ר דירקטוריון קבוע בבזק?

מחבק הדח"צים ומשחק במוסדיים

ואם גרנות למד והפנים את מה שרבים יודעים היום על האופן שבו פעלה השיטה, הוא בטח יכול היה לראות את התחזיות המדהימות שסופקו על ידי הנהלת yes ליורוקום, לצורך המו"מ על מכירת חלקה ב-יס לבזק. זהו מידע חשוב לציבור שיש לקוות שנוכל לגלות בקרוב, ואז נראה מהי משמעותה של עבודת "בישול של הערכות שווי". את פירות התבשיל רואים במחיקה הנוכחית, אבל עוד לא ראינו הכול.

ולכן, הציבור מצפה מגרנות שישים בצד את השיקולים האישיים שלו, ושלא יסתתר מאחורי הסינר של רשות ני"ע והפרקליטות, כשהם יוציאו עבורו את הערמונים מהאש, ושיפגין את המנהיגות המצופה ממנו. זה לא הזמן לשיטות מפא"י. לא יכול להיות שהמוסדיים וחברת הייעוץ אנטרופי -שהתנגדו לעסקת בזק-יס והצביעו נגדה באסיפה הכללית שאישרה אותה - הפכו לגורם שולי עבורו עכשיו, כשהתוצאות שהזהירו מפניהן מתבררות כאמת.

וכשאותם מוסדיים דורשים להחליף את הדח"צים שהיו אמורים לפעול לטובת הציבור, מה עושה גרנות? מחבק דווקא את הדח"צים כדי שיצביעו עבורו לתפקיד היו"ר. כן, דווקא במוסדיים מרשה לעצמו גרנות לשחק, רק כדי שאת רשימת הדירקטורים שתוצג בפני האסיפה הכללית יהיה הוא זה שיגבש. זו אולי הדרך שלו להשתלט על בזק, אבל זה רחוק מאד ממה שבזק צריכה.