כחלון: החלטתי על הפחתת מסים לאחר חג הפסח

כחלון הודיע בעבר כי יחכה עם ההחלטה על הורדת מסים עד לתוצאות הרבעון, ולאור התוצאות הטובות הגיע להחלטה על ההפחתה הצפויה ■ נתניהו אינו מסתיר את רצונו בהפחתת מס החברות ומס הכנסה

שר האוצר, משה כחלון / צילום: משה מילנר, לע"מ
שר האוצר, משה כחלון / צילום: משה מילנר, לע"מ

שר האוצר, משה כחלון, אמר אתמול (ד') בטקס הפרידה ממנהל רשות המסים, משה אשר, כי החליט על הפחתת מסים. ההחלטה על אילו מסים יירדו ובאיזה שיעור תינתן לאחר חג הפסח. כך אמר כחלון הבוקר ל"גלי צה"ל".

כחלון הודיע בעבר כי יחכה עם ההחלטה עד לתוצאות הרבעון, ולאור התוצאות הטובות הגיע להחלטה על ההפחתה הצפויה. כחלון אינו מגלה בשלב זה אלו מסים בכוונתו להפחית אך ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מסתיר את רצונו בהפחתת מס החברות ומס הכנסה.

המועצה הלאומית לכלכלה בראשות פרופ' אבי שמחון אף הציגה לנתניהו מתווה להפחתת מס הכנסה למשתכרים מעל 20 אלף שקל, הפחתה שתעודד, לדעת שמחון, מהנדסי הייטק להישאר בישראל ולא לשקול הגירה. הורדת מס החברות בארה"ב במסגרת רפורמת המס של טראמפ מהווה אף היא נימוק להורדה נוספת במס החברות (שירד בתחילת השנה ל-23%) אך לעמדה זו אין תמיכה חד משמעית בדרגים המקצועיים בממשלה. כפי שדווח ב"גלובס" עמדת הדרג המקצועי היא כי הורדת מס החברות בארהב ל21% איננה הבעיה העיקרית ברפורמה של טראמפ מבחינת החברות הישראליות, המשלמות כיצואניות בלאו הכי מס נמוך יותר בישראל.

מהאוצר נמסר כי הדיונים בנושא יחלו בקרוב.