מאתמול: חידוש ויזה לארה"ב ללא ראיון אישי בקונסוליה

כיום, על מנת לחדש ויזת תייר הנמצאת בתוקף או ויזת תייר שפקעה, על הישראלי המעוניין בוויזת כניסה מחודשת להגיש בקשה, ואז להמתין שיקבע לו תור לראיון ■ החידוש יחול על כל מי שהונפקה לו ויזה מאז 2008, והיה אז בן 14 ומעלה

ויזה / צילום: שאטרסטוק
ויזה / צילום: שאטרסטוק

בשורה דיפלומטית לישראלים. שגרירות ארה״ב בישראל הודיעה היום על הקלה עבור ישראלים המנסים להשיג ויזת כניסה לארה״ב. התהליך יכונה מעתה ״ללא ראיון״ ומשמעותו היא השקת תהליך פשוט יותר להגשת בקשת ויזת כניסה. לפי הודעת השגרירות, התהליך יאפשר לישראלים לחדש ויזות מבלי שיצטרכו להגיע לראיון אישי מול נציג קונסולרי.

כיום, על מנת לחדש ויזת תייר הנמצאת בתוקף או ויזת תייר שפקעה, על הישראלי המעוניין בוויזת כניסה מחודשת להגיש בקשה, ואז להמתין שיקבע לו תור לראיון. מעתה והלאה, החידוש יחול על כל מי שהונפקה לו ויזה מאז 2008, והיה אז בן 14 ומעלה. הפונים לקבלת ויזת התייר יבצעו את התהליכים לאישור הוויזה באמצעות אתר האינטרנט של השגרירות ובשלב השני, ידרשו למסור את הדרכון לשגרירות (באמצעות דואר או באמצעות הגעה להחתמת הדרכון).

בהודעת השגרירות על התהליך החדש נאמר: ״התוכנית "ללא ראיון" מאפשרת לישראלים רבים המחדשים את אשרותיהם לעשות זאת ללא צורך בהתייצבות לראיון אישי בשגרירות. השגרירות מבקשת להדגיש שמבקשי האשרות אחראים לכל הפרטים שנמסרים בטופס הבקשה לוויזה, בין אם צד שלישי מילא את הבקשה ובין אם לאו. המבקשים חייבים לוודא שסוכני הנסיעות ממלאים את הבקשות כראוי ובוחרים את סוג השירות המתאים״.